Egyetértek Lukácsi Katalinnak a Facebookon posztolt legújabb bejegyzésében megfogalmazott egyik gondolatával: a keresztény szolgálat a komfortzónán kívül kezdődik. De vajon mi is kínálja napjainkban ezt a bizonyos komfortzónát? Biztos, hogy ott csápolna Jézus a szivárványzászló-rengeteg közepén?
Fontos leszögeznünk, mielőtt az egymással szöges ellentétben álló vélemények és érzelmek ingoványos talajára lépnénk, amely egyfajta szellemi „safe space”-ként borul korunk emberére: attól még, hogy valakinek véleménye van egy dologról vagy valamiképpen érez iránta, az automatikusan nem válik legitimmé vagy igazzá. Ez különösen igaz ebben a konkrét esetben, amikor egy katolikus hittudományi főiskolát is végzett és korábban hitoktatóként dolgozó ember olyan dolgokat ír, amelyek szöges ellentétben állnak azzal a tanítással, amit ő (feltételezhetően) elsajátított anno, vagy magáénak vall.
Részt vehet ettől még Katalin a Pride-on? „Megteheti”? Természetesen.
Az már meredekebb, hogy ennek a helyénvalóságának az igazolására miképpen használja fel a „keresztény” jelzőt és Jézus Krisztust egy teljesen katyvaszos érvelésben,
szembemenve a katolikus egyház (és a történelmi keresztény egyházak) hitbeli és társadalmi tanításával.
A keresztény ember komfortzónája ott ér véget, ahol kész az isteni tanításhoz ragaszkodni minden egyéb emberi körülmény ellenére. Amikor képes hűségesen kiállni egyháza tanítása mellett és tanúságot tenni a szeretet és az elfogadás valódi értelméről.Függetlenül attól, hogy az éppen adott kor társadalmainak ideig óráig tartó ideológiái mit várnak el tőle.
Ez a kiállás – szükségszerűen, a jézusi példát látva – nem egyszer konfliktust, meg nem értettséget, vagy akár gyűlöletet szül. A házasság és család intézményének kérdésében nincs az az alap, amiről azt lehetne mondani, hogy márpedig a relativizáló tendenciákat – ahogy Lukácsi Katalin fogalmaz – „tudomásul kell venni”. És még egy hatalmas tévedés. Az egyház a „polgári házasságot” sosem védte. Ma sem ez az alapvető kérdés, hanem magának a házasság intézményének a lényege. Amely kizárólag egy férfi és egy nő szövetsége lehet. Van erre egy külön szentségünk, és azt a továbbiakban sem városházákon szolgáltatják ki.