Két számmal leírható a teljes EU-s gazdaság: egyik tragikusabb, mint a másik
Elszomorító gazdasági elemzést közölt a Telegraph.
Ha a kelet-európai cégek nyugat európai piacokra való belépéséről van szó, a nagy európaiakból hirtelen a saját érdekek megalkuvást nem tűrő védelmezőivé válnak.
„Nem, nem egy tisztességtelen ajánlatról van szó, hanem Németország legújabb lépéséről a kelet-európai fuvarozók ellen.
Angela Merkel és az új franciak elnök, Emmanuel Macron mindent megtenne a közös európai piac és szolidaritás érdekében. Vagyis verbálisan mindenképp. A valóság azonban az, hogy a közös piac főleg akkor számít, ha a nyugat-európai cégek keleti piackor való belépéséről van szó. Legyen az stratégiai vállalatok privatizálása, külföldi élelmiszerek behozatala vagy földvásárlás. Ennek az eredménye többek között a szlovákiai élelmiszerek történelmileg legalacsonyabb aránya a szlovák piacon, csak kicsivel több egy harmadnál. Idáig a közös piac nagyszerűen működik.
Viszont ha a szlovákiai (összességében a kelet-európai) cégek nyugat európai piacokra való belépéséről van szó, a nagy európaiakból hirtelen a saját érdekek megalkuvást nem tűrő védelmezőivé válnak. Konkrétan a szlovákiai fuvarozók egyik ütést kapják a másik után.
(…)
A legújabb ötlet mindössze csak 5 napos. Bármilyen konzultáció vagy figyelmeztetés nélkül Németország május 24-én olyan törvényt hozott nyilvánosságra, amely aznap hatályba is lépett: ha a kamion sofőrje a járműben tölti az éjszakát 60 eurós bírságot kap óránként ( a munkaadó 180 eurós bírságot kap). Igen, jól olvassák. Minden egyes átaludt óráért. (…)
Nyolc parlamenti kérdést tettem fel, írtam a közlekedésügyi biztosnak, írtam a német pénzügyi körnek, módosító javaslatokat nyújtottam be az alkalmazottak közvetítésének irányvonalával kapcsolatban… semmi. Ha a nemzeti érdekekről van szó, a német és francia fülek senkit nem hallgatnak meg.”