Egy éjszaka a kamionban 500 euróért

2017. május 29. 18:09

Ha a kelet-európai cégek nyugat európai piacokra való belépéséről van szó, a nagy európaiakból hirtelen a saját érdekek megalkuvást nem tűrő védelmezőivé válnak.

2017. május 29. 18:09
Richard Sulík
Hospodárske Noviny

„Nem, nem egy tisztességtelen ajánlatról van szó, hanem Németország legújabb lépéséről a kelet-európai fuvarozók ellen.

Angela Merkel és az új franciak elnök, Emmanuel Macron mindent megtenne a közös európai piac és szolidaritás érdekében. Vagyis verbálisan mindenképp. A valóság azonban az, hogy a közös piac főleg akkor számít, ha a nyugat-európai cégek keleti piackor való belépéséről van szó. Legyen az stratégiai vállalatok privatizálása, külföldi élelmiszerek behozatala vagy földvásárlás. Ennek az eredménye többek között a szlovákiai élelmiszerek történelmileg legalacsonyabb aránya a szlovák piacon, csak kicsivel több egy harmadnál. Idáig a közös piac nagyszerűen működik.

Viszont ha a szlovákiai (összességében a kelet-európai) cégek nyugat európai piacokra való belépéséről van szó, a nagy európaiakból hirtelen a saját érdekek megalkuvást nem tűrő védelmezőivé válnak. Konkrétan a szlovákiai fuvarozók egyik ütést kapják a másik után.

(…)

A legújabb ötlet mindössze csak 5 napos. Bármilyen konzultáció vagy figyelmeztetés nélkül Németország május 24-én olyan törvényt hozott nyilvánosságra, amely aznap hatályba is lépett: ha a kamion sofőrje a járműben tölti az éjszakát 60 eurós bírságot kap óránként ( a munkaadó 180 eurós bírságot kap). Igen, jól olvassák. Minden egyes átaludt óráért. (…)

Nyolc parlamenti kérdést tettem fel, írtam a közlekedésügyi biztosnak, írtam a német pénzügyi körnek, módosító javaslatokat nyújtottam be az alkalmazottak közvetítésének irányvonalával kapcsolatban… semmi. Ha a nemzeti érdekekről van szó, a német és francia fülek senkit nem hallgatnak meg.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 49 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Django
2017. május 30. 11:27
Nem tiltották meg a fülkében alvást. A törvény csak rendes heti pihenőre(mint.45ora) vonatkozik. 9, 11, 24 órás pihenők továbbra is tarthatók a fülkében. Egyébként a belgák hozták az első ilyen jellegű rendelkezést, utána a franciák és most a németek.
Harangláb
2017. május 29. 23:59
Szerintem ez e törvény direktben sérti az Unió egyik legfontosabb alapelvét a verseny tisztaságát. ...Simán gyarmatként kezelnek minket akikkel meg akarják fizettetni a gyarmatosítás költségeit is...Hát egy dunduri nagy lóf@szt a migráncs simogató Merkel megfelelő testrészébe...
KannibálTatárÚr
2017. május 29. 19:51
Ki Richard Sulík? Ing. Richard Sulík (az Ing. a mérnöki titulus jele: ingenier) szlovák közgazdász, politikus, jelenleg képviselő az EU parlamentjében. A jobboldali-liberális Sloboda a Solidarita (SaS - Szabadság és Szolidaritás) párt alapítója. Iveta Radičová kormánya idején (2010-2011) Szlovákia parlamentjének elnöke volt. Ing. Richard Sulík je slovenský ekonóm, politik, súčasný europoslanec. Je zakladateľom pravicovo-liberálnej politickej strany Sloboda a Solidarita. Vo vláde Ivety Radičovej v období rokov 2010 až 2011 bol predsedom NR SR.
Héja
2017. május 29. 19:47
Nem mellesleg messze a legtöbb ággyal felszerelt légkondis kamiont a németek gyártják. Ritka undorító hiéna viselkedés. A kamiont eladják, majd büntetnek. Ki az ággyal a kamionból!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!