Világméretű összeomlás: akadoznak a Meta alkalmazásai
Sok felhasználót érint a probléma: nem működik a Facebook, az Instagram és a Threads sem.
Az AR nemcsak a világ jobb megismerésének, hanem a vállalati marketingnek is hatékony eszköze, cégek mindent megpróbálnak majd eladni vele. Nagyon hamar itt lesz a ma még szórakoztató kiterjesztett valóság igazi változata.
„A kiterjesztett valóság (AR) realisztikusabb, azonnali és nyugtalanító út a disztópikus trópusok felé, ahova az egyelőre drága hobbi, és nagyon nem mainstream VR soha nem jut el. Gyorsan közeledünk az okostelefonokba épített, mindenütt jelenlévő és könnyen kezelhető AR-hez. Megágyaz a látóterünk összes szegletét betöltő agresszív reklámoknak és a társadalmat birtokosokra és nincstelenekre osztó értékelő rendszereknek. Képzeljük el a jövőt, amikor a falak AR vászonná válnak, és minden négyzetcentiméterre jutnak vállalati üzenetek, Tinder-szövegek stb. Arcfelismeréssel azonosít minket, és közben mi is ugyanazzal az arcfelismeréssel azonosítottuk a járókelőket.
A Facebook nem szégyellős az AR marketinges lehetőségeivel kapcsolatban. Sőt, támogatja az ötletet, hogy keresőnkkel éttermeket nézegetve ismerjük meg a cég Yelp rendszerének osztályzatait, vagy az app kameralencséjén keresztül találjuk meg barátaink nyilvános helyeken hagyott üzeneteit. Egyértelmű, hogy vállalati haszon is társul az AR által nyújtott összes fogyasztói örömhöz, kihasználva figyelmünket, vágyainkat és szükségleteinket, és megpróbálnak eladni valamilyen terméket.
Az internetről összeszedett adatokkal természetesen az össze objektum »kiterjeszthető«, beleértve más személyeket is. Manapság mindent pontozunk: randi appokat, a sofőrt, aki munkába visz, éttermi ebédjeinket, fogyasztói szolgáltatásokat. A kívánság szerinti gazdaság túlérzékeny és hiperkritikus főnököket csinált belőlünk, és még a legjobb indulatú tevékenységeket, legáldásosabb interakciókat is pillanatnyi szeszélyeink alapján pontozzuk, s döntjük el, megérdemlik-e az öt csillagot.
Erről és a közelgő igazi AR-ről jutott eszembe a Black Mirror felkavaró szezonjának első három epizódja, amelyben minden terméket, szolgáltatást és életlehetőséget – hol élünk, hol dolgozunk, kik a barátaink – az 5.0-ás skálán adott pontjaink határoznak meg. A számokat bármikor látjuk, ha valaki felénk lengeti a telefonját.”