„A Mathias Corvinus Collegium (MCC) a társadalomtudományi képzés egyik dinamikusan fejlődő, a felsőoktatást kiegészítő, tehetséggondozó programokat kínáló intézménye, mely alapítványi hátterű szervezetként immár több mint két évtizedes múltra tekint vissza. Az intézmény aktív és végzett hallgatói, valamint vezetői az elmúlt napokban a nyilvánosság előtt kibontakozó, a hazai felsőoktatás jövőjét érdemben befolyásoló fejlemények láttán fontosnak tartják, hogy kifejezzék azon alapértékeket, melyekhez az intézmény napi működése során mindeddig ragaszkodtak, és melyek érvényesítésén a jövőben is munkálkodni fognak.
Meggyőződésünk, hogy Magyarország jövőbeli versenyképességének egyik fő biztosítékát a nemzetközileg beágyazott, magas színvonalú oktatást és képzést, ezáltal magas szintű tudást és szakértelmet nyújtó intézmények jelentik, melyeknek a legfőbb ismérvei a következők:
1) Ösztönzik a hallgatók nyílt, önálló, szilárd módszertani- és szakismereteken nyugvó kritikai gondolkodását.
2) Célul tűzik ki az objektivitásra törekvő tudomány művelését és párbeszéd kialakítását, az ideológiai semlegességet, és a tudományt nem használják fel politikai célok megvalósítására.
3) Az adott szakterület legmagasabb színvonalú ismereteit közvetítik, beágyazva a nemzetközi tudományos és szakmai közegbe.
4) A hallgatók és oktatók szakmai teljesítményét rendszeresen mérik és értékelik, ösztönözve őket a folyamatos fejlődésre.
5) Együttműködésre, csapatmunkára serkentő környezetet biztosítanak a hallgatók és oktatók számára egyaránt.
6) Ösztönzik a felelős gondolkodást, a társadalmi felelősségvállalást összhangban a helyi, nemzeti és a tágabb emberi közösség céljaival és értékeivel.
7) A tanulmányok után is ápolják kapcsolataikat a végzett hallgatókkal, közös fejlődésre képes tudásközpontként működve.
Meggyőződésünk, hogy a fenti alapelveket követve, valamennyi felsőoktatási műhely, jogszerűen működő egyetem vagy kiegészítő képzést, tehetséggondozást végző intézmény – legyen az akár állami, akár magánfenntartású – érdemben hozzájárul ahhoz, hogy a tömegessé váló felsőoktatás korában is fennmaradjanak kiemelt értéket teremtő oktatási programok. Alapvető fontosságúnak tartjuk az oktatási intézmények közötti esélyegyenlőség biztosítását és azonos feltételrendszerek szerinti működését.