Újabb óriásberuházás érkezik Magyarországra
Dunavarsányban építi meg első közép-kelet-európai üzemét Dél-Korea vezető élelmiszeripari vállalata.
Érdemes időt és energiát fektetni abba, hogy családbarát vállalattá alakuljunk, mert többszörösen megtérül a cégeknek. Interjú.
„Egyszerűen hatékonyabb és eredményesebb
Ujvári Enikővel készítettünk interjút a Három Királyfi, Három Királylány mozgalomtól. Minden évben kiosztják az Év Családbarát vállalata díjat, amit olyan cégek nyerhetnek meg, akik kiemelten odafigyelnek a munkavállalóikra. Enikő kiemelte, hogy ez nem csak egy jól hangzó díj. Érdemes időt és energiát fektetni abba, hogy családbarát vállalattá alakuljunk, mert többszörösen megtérül a cégeknek.
xLex: Miről szól pontosan az Év Családbarát vállalata díj küldetése?
Ujvári Enikő: A Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom díja mögött van egy pályázat. A küldtetésünk, hogy minél több vállalatnak felhívjuk a figyelmét az idők jeleire, hogy érdemes ember- és családbarát vállalattá válni. Mik az idők jelei? Például, hogy egyfajta trenddé vált, a családbarát vállalat, mert az ilyen cégek hatékonyak. Nagyon sokat beszélünk manapság a munkaerőhiányról is, ami gyakorlatilag minden szektorban és nagyon sok pozícióban érzékelhető. Erre is orvosság lehet, ha egy vállalat családbarát tud lenni, kiépít egy megfelelő munkáltatói brandet. Ha nézzük a fiatal generációt, akikkel lassan kezd feltöltődni a munkaerőpiac, a Z generációt, akkor az ő elvárásaikban olyan dolgok szerepelnek, amikre megfelelő válasz az, ha egy vállalat családbarát. Ott tud ez egyébként jól működni, ahol van egy bizalmi légkör, amiben a partneri kapcsolatok kialakulnak a munkáltató és munkavállaló között. Minél több ilyen bizalmi alapon működő közösség van, annál nagyobb a társadalom bizalmi tőkéje. Azt pedig már közgazdászoktól is tudjuk, hogy a gazdaság komoly hajtóereje, a bizalmi tőke a társadalomban. A küldetésünk, tehát ezekre felhívni a figyelmet és a díjat is ezért alapítottuk.
xLex: Mitől lesz jó munkáltatói márka egy vállalat?
UE: Röviden attól, hogy hiteles vagy önazonos. A brendünk kialakításánál fontos megvizsgálni, hogy mit várnak a munkavállalók. Mit keresnek azok a tehetségek, az új generációk, akiket szeretnénk foglalkoztatni. Róluk azt kell tudni, ha megnézzük a generáció kutatásokat, hogy amikor döntenek róla, hova menjenek dolgozni, amellett, hogy online felületekről tájékozódnak, a második helyen, majdnem ugyan akkora pontszámmal az szerepel, hogy ajánlásokból informálódnak. Ebből az következik, hogy a mi régi vagy mostani munkavállalóinktól kérdezősködnek, és erre van is lehetőségük a közösségi média segítségével. Innentől kezdve válik igazán fontossá, hogy ne csak plakátok szintjén kommunikáljunk a brandünkről, hanem legyen valóban hiteles márkánk, amit a munkavállalónk is el fognak mesélni a jövőbeli munkavállalónak. Emellett nagyon új dolgokat is hoztak be ezek az új generációk, a biztos megélhetés, mint elvárás már alap, de egyre inkább fontos a társadalmi elismertség (brand), hogy hasznos legyen, amit a vállalat végez, tehát ne csak az egyén munkája legyen az a vállalaton belül, hogy büszke lehessen a helyre ahol dolgozik. Fontos a közösség hangulata, a kötetlenség, önállóság, és a munka-magánélet egyensúlya. Ami egyre fontosabbá válik még, partneri kapcsolat.”
(...)