„Egyszerűen hatékonyabb és eredményesebb
Ujvári Enikővel készítettünk interjút a Három Királyfi, Három Királylány mozgalomtól. Minden évben kiosztják az Év Családbarát vállalata díjat, amit olyan cégek nyerhetnek meg, akik kiemelten odafigyelnek a munkavállalóikra. Enikő kiemelte, hogy ez nem csak egy jól hangzó díj. Érdemes időt és energiát fektetni abba, hogy családbarát vállalattá alakuljunk, mert többszörösen megtérül a cégeknek.
xLex: Miről szól pontosan az Év Családbarát vállalata díj küldetése?
Ujvári Enikő: A Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom díja mögött van egy pályázat. A küldtetésünk, hogy minél több vállalatnak felhívjuk a figyelmét az idők jeleire, hogy érdemes ember- és családbarát vállalattá válni. Mik az idők jelei? Például, hogy egyfajta trenddé vált, a családbarát vállalat, mert az ilyen cégek hatékonyak. Nagyon sokat beszélünk manapság a munkaerőhiányról is, ami gyakorlatilag minden szektorban és nagyon sok pozícióban érzékelhető. Erre is orvosság lehet, ha egy vállalat családbarát tud lenni, kiépít egy megfelelő munkáltatói brandet. Ha nézzük a fiatal generációt, akikkel lassan kezd feltöltődni a munkaerőpiac, a Z generációt, akkor az ő elvárásaikban olyan dolgok szerepelnek, amikre megfelelő válasz az, ha egy vállalat családbarát. Ott tud ez egyébként jól működni, ahol van egy bizalmi légkör, amiben a partneri kapcsolatok kialakulnak a munkáltató és munkavállaló között. Minél több ilyen bizalmi alapon működő közösség van, annál nagyobb a társadalom bizalmi tőkéje. Azt pedig már közgazdászoktól is tudjuk, hogy a gazdaság komoly hajtóereje, a bizalmi tőke a társadalomban. A küldetésünk, tehát ezekre felhívni a figyelmet és a díjat is ezért alapítottuk.
xLex: Mitől lesz jó munkáltatói márka egy vállalat?