Kövér László: az Európai Unió a háború, a diktatúra és az elszegényedés valóságává kezd válni

Hétfő délelőtt rendezték meg az EU parlamenti elnökeinek konferenciáját az Országházban.

Érdemes időt és energiát fektetni abba, hogy családbarát vállalattá alakuljunk, mert többszörösen megtérül a cégeknek. Interjú.
„Egyszerűen hatékonyabb és eredményesebb
Ujvári Enikővel készítettünk interjút a Három Királyfi, Három Királylány mozgalomtól. Minden évben kiosztják az Év Családbarát vállalata díjat, amit olyan cégek nyerhetnek meg, akik kiemelten odafigyelnek a munkavállalóikra. Enikő kiemelte, hogy ez nem csak egy jól hangzó díj. Érdemes időt és energiát fektetni abba, hogy családbarát vállalattá alakuljunk, mert többszörösen megtérül a cégeknek.
xLex: Miről szól pontosan az Év Családbarát vállalata díj küldetése?
Ujvári Enikő: A Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom díja mögött van egy pályázat. A küldtetésünk, hogy minél több vállalatnak felhívjuk a figyelmét az idők jeleire, hogy érdemes ember- és családbarát vállalattá válni. Mik az idők jelei? Például, hogy egyfajta trenddé vált, a családbarát vállalat, mert az ilyen cégek hatékonyak. Nagyon sokat beszélünk manapság a munkaerőhiányról is, ami gyakorlatilag minden szektorban és nagyon sok pozícióban érzékelhető. Erre is orvosság lehet, ha egy vállalat családbarát tud lenni, kiépít egy megfelelő munkáltatói brandet. Ha nézzük a fiatal generációt, akikkel lassan kezd feltöltődni a munkaerőpiac, a Z generációt, akkor az ő elvárásaikban olyan dolgok szerepelnek, amikre megfelelő válasz az, ha egy vállalat családbarát. Ott tud ez egyébként jól működni, ahol van egy bizalmi légkör, amiben a partneri kapcsolatok kialakulnak a munkáltató és munkavállaló között. Minél több ilyen bizalmi alapon működő közösség van, annál nagyobb a társadalom bizalmi tőkéje. Azt pedig már közgazdászoktól is tudjuk, hogy a gazdaság komoly hajtóereje, a bizalmi tőke a társadalomban. A küldetésünk, tehát ezekre felhívni a figyelmet és a díjat is ezért alapítottuk.
xLex: Mitől lesz jó munkáltatói márka egy vállalat?
UE: Röviden attól, hogy hiteles vagy önazonos. A brendünk kialakításánál fontos megvizsgálni, hogy mit várnak a munkavállalók. Mit keresnek azok a tehetségek, az új generációk, akiket szeretnénk foglalkoztatni. Róluk azt kell tudni, ha megnézzük a generáció kutatásokat, hogy amikor döntenek róla, hova menjenek dolgozni, amellett, hogy online felületekről tájékozódnak, a második helyen, majdnem ugyan akkora pontszámmal az szerepel, hogy ajánlásokból informálódnak. Ebből az következik, hogy a mi régi vagy mostani munkavállalóinktól kérdezősködnek, és erre van is lehetőségük a közösségi média segítségével. Innentől kezdve válik igazán fontossá, hogy ne csak plakátok szintjén kommunikáljunk a brandünkről, hanem legyen valóban hiteles márkánk, amit a munkavállalónk is el fognak mesélni a jövőbeli munkavállalónak. Emellett nagyon új dolgokat is hoztak be ezek az új generációk, a biztos megélhetés, mint elvárás már alap, de egyre inkább fontos a társadalmi elismertség (brand), hogy hasznos legyen, amit a vállalat végez, tehát ne csak az egyén munkája legyen az a vállalaton belül, hogy büszke lehessen a helyre ahol dolgozik. Fontos a közösség hangulata, a kötetlenség, önállóság, és a munka-magánélet egyensúlya. Ami egyre fontosabbá válik még, partneri kapcsolat.”
(...)