És mi tanulunk. Tanulunk, hogy az iskolából kilépve megalapozhassuk az életünket. Aztán visszaülünk még egy pár évet, hogy majd a mesterszakon magasabb pozíciókra képezzenek minket. Végül ott állunk 25, vagy akár 28 évesen, és a legtöbb papírral kitörölhetjük a seggünket. Vagy épp elkezdhetjük építeni a karrierünket - pont akkor, amikor már az »unoka projekt« kéne, hogy terítéken legyen.
»De most komolyan, mégis hogyan, kivel? Vagy mégis mikor? Két ZH között, a tinderen?«
Persze van, akinek minden összejön egyszerre. Az egyetem után beülnek a már előre bemelegített bőrszékbe, kényelmesen lehúzzák a szigorúan heti 40 órát - egy perccel se többet. A maradék időben pedig bőven van idejük várni a szőke herceget, vagy felpróbálni minden lányra az üvegcipellőt. Nekik nem kell azon matekozni, mikor aktuális a »gyerek projekt«.
(...)
De hogyan tegyük ezt abban a században, ahol tizennyolc-húsz évet is a jövőnk megalapozásával töltünk, hogy aztán porszemként kőkemény munkával várat építhessünk? Ott, ahol a kapcsolatok applikációkon, vagy szombat este 60 óra munka, és három vodka szóda után egy bárban köttetnek, ahol a felelősségvállalás kihalófélben van? Minek is egy komoly, ha pár szép szóval, és kattintással kipróbálhatunk mindent?!