Tarlós István megtáncoltatta a csodálatos olasz filmcsillagot
„Kicsit várni kellett rá, de csak összejött” – emlékezett vissza a volt városvezető.
A megtört föld-trilógia második része logikusan és következetesen vitte tovább Az ötödik évszakban megkezdett történetet.
„A szembenállások sora azonban itt még nem ér véget. Essun fejezetei továbbra is egyes szám második személyben szólalnak meg és többségében a jelenben játszódnak. Nassun egyes szám harmadik személyű narrációja viszont gyakran réved vissza a múltba, amikor távol a falujuktól anyja tanítani kezdte az orogénia felelősségteljes használatára. A kislány tapasztalatai alapján egy kőkemény tanító képe bontakozik ki Essun karakterében, aki a végletekig hajszolta és gyakorlatoztatta gyerekét, hogy minden a legtökéletesebben menjen. A tanító-anya és a diák-lány szerepkörei között örlődő karakterek elképzelései, vágyai és előzőleg elkövetett hibái a lehető legtöbb szinten összeütköznek, így adva a szövegnek egy okosan rétegzett drámai mélységet, amelyet érzésem szerint a harmadik kötet a végletekig ki is fog aknázni. Ezért érthető és átélhető Essun vágyakozása lánya mielőbbi viszontlátására, ugyanakkor mindez igaz Nassun korábbi életének elutasításával kapcsolatban is.N. K. Jemisin
A kettejük közötti különbség mégsem érne semmit, ha a háttér nem lenne hasonló gondossággal megírva. A továbbra is tomboló ötödik évszak nem enyhít szorításán, kikényszerítve a szoros együttműködést Rezdületlen lakóitól. Essun közösségében a hasznosság kegyetlen elvéhez igazodva irányítják lakóhelyük ügyes-bajos dolgait, vagyis mindenkinek dolgoznia kell. Nassun újonnan választott élőhelyén viszont ez az íratlan szabály nem érvényes, a társadalmi berendezkedés egy merőben más formáját hozták létre az itt élők. Az átívelő szál rengeteg részlettel bővül és gazdagodik, azonban hiába kerül alapos kifejtésre egy-egy részlet, a rejtélyek tovább sokasodnak, ezzel törve utat a befejező kötetnek.”