Riadót fújtak Brüsszelben: rádöbbentek, hogy nagy a baj, és a magyar ötletbe kezdtek el kapaszkodni
Ráébredtek arra, hogy Európa nehezen tart lépést az Egyesült Államokkal és Kínával.
Semmi ereje nincs, de azért erős hátszélben az érdi lejtőn ez is gyorsan robog, lobog a szél, fújja a hajunk, maxira tekerve a Sláger Rádió, látszólag minden oké.
„A baj az, hogy Magyarországon valóban van egy ciklikus fellendülés (»hét bő esztendő« – erről már 2013 elején írtam), de ez egy strukturálisan egyre romló háttérben következik be. Kedvenc hasonlatom a lerohadt Trabant a magyar gazdaságra: semmi ereje nincs, de azért erős hátszélben az érdi lejtőn ez is gyorsan robog, lobog a szél, fújja a hajunk, maxira tekerve a Sláger Rádió, látszólag minden oké. Az NGM arra hivatkozik, hogy lám-lám mindenki jól érzi magát. A baj azonban az, hogy szép lassan a Trabantot Velorexre cseréljük, és a versenyképességi rangsor pont ezt mutatja.
Nincs azonnal következménye, hiszen amíg jön az EU-s pénzeső, és tart a globális gazdasági stabilitás, addig minden rendben van. Azonban a külső, európai támogatás nélkül a hazai gazdaság azonnal lefulladna. Szétzüllesztett intézményrendszerrel, a független intézmények felszámolásával, a kiszámíthatóság hiányával, gyengülő oktatással nehéz lesz versenyezni a jövőben. Ha nincs hátszél, nem fogunk haladni.
A hazai gazdaság benne van a hét bő esztendőben, de a mutyiszféra térnyerése azt mutatja, hogy a versenyképességi lecsúszás valós, és a hátszél elmúltával komoly következményei lesznek. Van 2-3 évünk, hogy fordítsunk ezeken a folyamatokon, különben ismét olyat csattanunk majd, mint 2009-ben vagy 1994-95-ben. Addig is élvezzük ki a menetszelet…”