Hatalmas változás jön a Google-nál, több millió magyart is érint
A magyarok kétharmada használja a Chrome-ot, ám a keresőóriásnak most valószínűleg el kell adnia a böngészőjét.
A tíz legnépszerűbb honlap elemzéséből kiderült, hogy melyik színt használják leggyakrabban.
„Kék. A web nagyon kék. És nem metaforikus értelemben. Az internet legmasszívabb forgalmát bonyolító honlapok színében a szó szoros értelmében a kék kétszer annyi árnyalata található meg, mint a sárga és a vörös, és háromszor annyi, mint a zöld.
Dominanciája annyira teljes, hogy a tíz legnépszerűbb honlap színeiről szóló elemzésben Paul Herbert designer külön kategóriát talált ki a türkizkékre.
Herbert meg akarta tudni, mit tanulhatna a legnépszerűbb honlapok színpalettájából. Az Alexa rangsorát (1. Google, 3. Facebook, 7. Amazon stb.) használó szkriptet írt, amely teljes listát készített az oldalakon található színekről. A sorozatokat vizualizálva elmondta, hogy »gyakran vannak problémáim színsémák létrehozásakor, és érdekelt, hogy más cégek mit tesznek.«
Az adatokból több érdekes következtetés vonható le. Például köztudott, hogy a Facebook egy csomó kékkel dolgozik. Viszont meglepően használja a többi színt – legalább háromszor annyira, mint a Google, a Wikipédia és a Baidu. Az Amazon ezzel szemben alig alkalmaz kéket, inkább melegebb tónusok széles spektrumát vonultatja fel. A Yahoo palettája pedig gyakorlatilag olyan, mint a kaleidoszkóp.
Herbert százra reméli bővíteni az elemzésre kerülő honlapok számát. Folyamatosan frissített élő dokumentumnak tekinti az oldalt.
»Mihelyst megvannak az adatok, a szín és a design néhány mélyebb kérdésére szeretnék választ kapni. Például, hogy az emberi természet belső aspektusához tartoznak, vagy kultúránként és koronként változnak« – nyilatkozta.”