„Hogy lett szerkesztő? Miért a spekulatív fikcióval kezdett foglalkozni?
Kiadói asszisztensként dolgoztam pár mainstream könyvkiadónál, mielőtt megkaptam az első munkámat egy magazinnál, az OMNI Magazine-nál. Hamarosan én feleltem a fikciós részlegért – aztán a következő tizenhét évben ezt csináltam. Sci-fin, fantasyn és horroron nőttem fel, és bár foglalkoztam kicsit mainstream irodalommal, a szívem a zsánerhez húz. A krimihez is.
Álomnak hangzik, hogy az a munkája, hogy sci-fi-, fantasy- és horrornovellákat olvasson. Van bármi hátránya annak, hogy szerkesztőként dolgozik? Van bármi tanácsa kezdő szerkesztőknek?
Mindig is szerettem a novellákat, tehát ezekkel dolgozni számomra tökéletes munka. Viszont nehéz időt találni arra, hogy bármi mást olvassak a zsánereken kívül, amelyeken épp dolgozom. Többnyire kisprózát olvasok munka közben, ezért regényeket választani például kihívás. Általában végül dark/horror-regényeket választok, hogy tudjak válogatni az évente megjelenő The Best Horror of the Year antológiában. Az adminisztráció is küszködés: szerződéseket kötni, jogdíjat fizetni írók százainak még a PayPallal is fárasztó. De miden más remek. Szeretem a teljes szerkesztési folyamatot: olyan történeteket bekérni, amelyek nem léteznének a kérésem nélkül; szerzőkkel dolgozni egy-egy történet javításain, ha szükséges; de a szerkesztést is.
Tanács: olvass. Olvasd el a beküldött műveket. Ha nem szeretsz olvasni, semmi okod nincs rá, hogy szerkesztő legyél.”