Bár el tud egymás után telni néhány nap úgy, hogy nem jut eszembe a Harry Potter, nagyon szeretem, mondhatni, rajongok főleg a jelenségért, különösen a regényekért. Megvannak a (főleg karácsonyi időszakra időzített) újraolvasási dömpingjeim, a „hallgassuk meg a film zenéit a hangulat kedvéért” fázisaim, és a Pottermore-ral is beosztattam már magam a házamba (Hollóhát, bár gimi alatt még griffendéles voltam, csak az új oldal miatt újra ki lehetett tölteni a tesztet, én meg azt gondoltam, miért ne.)
De mindezek ellenére én azt mondom, néha a jóból is megárt a sok. Számomra a Roxfort megmentésével véget ért ez a történet, és a könyv epilógusával, valamint a nyolcadik film utolsó jelenetsoraival a rajongásom ellenére sem nagyon tudtam mit kezdeni. Elhiszem, hogy a szálak elvarrása, a posztvoldemorti világ békéjének hangsúlyozása és a folytonosság éreztetése volt a cél, de valahogy mégsem éreztem szükségét, hogy tudjam, melyik másodrangú szereplő melyik harmadrangú szereplővel házasodott össze, majd melyik elsőrangú szereplőkről nevezték el vagonnyi gyermeküket. Úgyhogy mikor megtudtam, hogy a Cursed Child javarészt Harry Potter fiáról fog szólni, két dolog jutott eszembe: 1. ez engem így nem feltétlenül érdekel, 2. persze, hogy el van átkozva az a gyerek. Hiszen Albus Perselusnak nevezték el a szülei.
Nagy örömmel mondhatom azonban, hogy a dráma sokkal élvezetesebb és okosabb, mint azt a hírek alapján előzetesen feltételeztem. Nem hazudok, azért hiányzik belőle néhány tipikusan potteres elem, amiért kár, de ezt nem annyira a szándék hiányának, mint inkább a színpadra való alkalmazás nehézségeinek tudom be. A történet, a régi és új karakterek, a könyvek fontos pillanatait említő részek képesek felidézni azokat az érzelmeket, amiket a „régi” részek iránt éreztünk – nem is csoda, hogy a legtöbb ismerősöm, aki túl van a Cursed Childon, azonnal szalad újrakezdeni az egészet a Bölcsek kövével.
De fontos, hogy itt javarészt csak „megidézés” van, és ennél nem több. Saját jogán a Cursed Child nem hiszem, hogy valaha is lesz annyira ismert és ikonikus, hogy eszünkbe jusson mondjuk Harry Potter 8.-ként emlegetni. Nem is nagyon tudom ezt úgy igazán, valóban teljes értékű folytatásnak tekinteni, annak ellenére, hogy egyébként nem rossz és nem hülyeség. A drámaformátum természeténél fogva egyszerűen nem teszi lehetővé, hogy olyan atmoszférát és részleteket adjon az olvasóknak, mint a regények, hiszen ez majd az előadás dolga, aminek ez a kvázi szövegkönyv csak a gerince. Amiben azonban egy dráma erős lehet, azok természetesen a párbeszédek, a konfliktusok, és e tekintetben nincs okunk panaszra, akadnak kifejezetten izgalmas és bájos jelenetek.