Kiderült, hol a legjobb élni Magyarországon
Az elmúlt évek trendjei idén is tovább folytatódtak.
Szeremley László csak azt sajnálja, hogy a tó partján a borlapokon a balatoniakon kívül sok egyéb régió borát is megtalálni, és a nemzetközi színtéren sem segítik a magyar bort.
„Ha a szüleim korosztályának azt mondom, balatoni bor, ők azt mondják, Szeremley. Ha a Balaton parton kinyitom egy szállodai szoba hűtőjét, jó eséllyel Szeremley bort találok benne. Ha az ország bármely pontján közértben, benzinkúton, vagy akár nagyáruházban bort keresek, biztosan választhatok Szeremleyt. Ez stabilan így van most már több évtizede, és erre a családi borászatot apjától megöröklő Szeremley László joggal büszke. Csak azt sajnálja, hogy a tó partján a borlapokon a balatoniakon kívül sok egyéb régió borát is megtalálni, és a nemzetközi színtéren sem segítik a magyar bort.
(...)
Persze azzal Laci is teljesen egyetért, hogy a Balaton borrégió számára az olaszrizling jelenti a jövőt. Azt viszont nem érti, hogy a balatoni vendéglátóhelyeken miért kell mindenáron bikavért és tokajit is tartani. »Az ország egyéb kedvelt turisztikai célpontjain összesen nem töltenek annyi vendégéjszakát az utazók, mint a Balatonon – akkor miért nem itt adjuk el a termékeinket?« – tette fel azt a jogos kérdést Laci, amelyet a Balatoni Kör más tagjaitól is gyakran hallottunk. Laci a Kör tagjaként aktívan kampányol a helyi alapanyagok mellett.
»A bor luxustermék, egy erős országimázs viszont segítené az exportját« – a hazai bormarketing azonban bőven hagy maga után kívánnivalót. Laci szerint azzal is csak az időt vesztegetjük, hogy új, külföldiek számára is jól érthető nevet keresünk az olaszrizling szőlőfajtának, ehelyett is inkább a hírnevét kellene erősíteni. »Nekem könnyű az élet, mert én mérnök vagyok: ha valamit már működni látok, abból szabványt készítek« – nevetett a házigazda, aki szerint a hatékony marketingnek is léteznek már nemzetközi szinten bevált szabványai, csak végre alkalmazni kellene őket. A Szeremley Birtok egyébként termékei mintegy 15-20%-át értékesíti a határokon kívül.”