Elképesztő: józan résztvevőkre költene milliókat a hetente csőddel riogató budapesti városvezetés
A terv totálisan ellentmond a Magyarországon hatályos törvényeknek.
A több biciklis mindenkinek jó: jó a környezetnek, jó az autósoknak, jó a helyi lakóknak. Egyetlen ember, aki ebben problémát lát: a főpolgármester.
„Lehet persze mondani, hogy a bicikliseknek semmi nem elég, de Budapesten csak 200 kilométernyi kerékpárút van, a nagyjából ugyanekkora lakosságú és méretű Bécsben több mint hatszor ennyi: 1298 kilométer.
Ráadásul a budapesti kerékpárutak, -sávok jó része csak sárga csík a járdán, vagy éppen nyaktörő díszkőből rakott, veszélyes vonalvezetésű út, alig van igazán jól biciklizhető út. A 200 km fele kis utcába terelt útvonal, vagy gyalogos-kerékpárút, magyarul járda.
Szóval amikor Tarlós István arról beszél, hogy újra kellene tervezni az autós, közösségi és kerékpáros közlekedés szerepét és fejlesztését, teljesen igaza van, csak éppen az utóbbi kettő szerepét kellene radikálisan növelni, de legalább előnyben részesíteni.
Budapesten az elmúlt években olyan drasztikusan nőtt a kerékpáros közlekedés, hogy azért bármely másik európai nagyvárosi polgármester a fél karját adná. A több biciklis mindenkinek jó: jó a környezetnek, jó az autósoknak, jó a helyi lakóknak. Egyetlen ember, aki ebben problémát lát: a főpolgármester.”