Hiába azonban a váltás, a rend megteremtése, a turisták bizalma odalett, drámaian visszaesett érdeklődésük az ország iránt. Bár a hivatalos statisztikák csak ötvenszázalékos csökkenésről számolnak be, egyes becslések szerint voltak időszakok, amikor alig tizedannyian látogattak az országba, mint a békeidőben. Jól jellemzi a helyzetet, hogy a Királyok völgye főrégésze, Baha Abd al-Gáber szerint a békeidőben napi hétezer érdeklődő látogatta a királysírokat, ottjártunkkor azonban alig néhány tucatnyian lézengtek a tűző napon. S egyetlen percet sem kellett az embernek a sorára várni, holott négy-öt évvel ezelőtt akár egy órába is beletellett, míg valaki a sírhoz eljutott. Még a legnépszerűbb Tuthanhamon-sírhoz is tízpercenként tévedt egy-egy turista.
A jelenlegi elnök megsokszorozta a biztonsági intézkedéseket, de amikor talán már ennek látható eredményei lettek volna, azaz lassan visszatértek volna a külföldi látogatók, mindig történt valami. Alig ért véget Murszi dicstelen regnálása, s kezdett volna magára találni az idegenforgalom, először október utolsó napjaiban zuhant le egy orosz utasszállító a Sínai-félszigeten. Legutóbb pedig a Párizsból Kairóba tartó Egyptair cég gépe esett a tengerbe ismeretlen körülmények között. Így egyelőre hiába várják a külföldiek visszatérését az egyiptomi turisztikai szakemberek. Pedig ma már példátlan intézkedésekkel igyekeznek garantálni az országba látogatók biztonságát, s így ismét gond nélkül sétálhat a turista az éjszakai utcákon.
A terrorral leginkább veszélyeztetett Sínai-félszigetre nem engednek külföldieket, és kiemelt katonai ellenőrzéssel igyekeznek megakadályozni, hogy az ország belseje felé szivárogjanak az Iszlám Állam vagy más szervezetek terroristái. De a repülőtereken is szokatlan szigorúsággal ellenőrzik az utasokat és csomagjaikat. A kairói reptéren például több szűrőn is át kellett esnünk, amíg a Luxorba tartó gépre felülhettünk. Nemcsak a kézipoggyászt, de a cipőket is átvilágították, s ha jelzett a biztonsági kapu, ha nem, akkor is sor került testi motozásra. Kairóból Budapestre pedig a kicsit is gyanús kézipoggyászt többször is átvilágították, és mindent kipakoltattak belőle. A hatóságok elszántságát mutatja, hogy Számi Mahmúd, az Egyiptomi Idegenforgalmi Hatóság elnöke lapunknak nyilatkozva elmondta, az orosz gép tragédiáját követően a világ egyik vezető biztonsági cégét kérték fel a helyzet elemzésére, javaslatai alapján szervezték át az ellenőrzéseket, és folyamatosan fejlesztik a rendszert.