New York Times: Kijev immár a biztonságra, és nem a területekre fókuszál
Úgy tűnik, Trump gyakorlatilag feje tetejére állította az ukránok elképzeléseit.
Hamarosan elindul az első VR-hírműsor.
„1939. április 30-án egy RCA (Radio Corporation of America) állomás megkezdte az első hivatalos televízióadást. 4 ezer nézőnek közvetítették Roosevelt elnök megnyitóját a New Yorki Világvásárról. A New York Timest nem hatotta meg az esemény, vezércikkben írtak a televíziózás problémájáról: az amerikai családoknak nincs idejük ülve nézni a képernyőt.
Érdemes megjegyezni ezeket a szavakat, különösen most, amikor egy másik új médium, a virtuális valóság debütál. Kritikusok szerint soha nem lesz elég nagy közönsége, mert nem fogunk úgy ücsörögni fejünkön egy sisakkal, szemüveggel, hogy semmi mást nem látunk a világból. Támogatói azzal érvelnek, hogy ha nem próbáltuk még ki, nem is értjük.
Évekkel ezelőtt viszont sokan kipróbálták egy elődjét, az 1986-ban alapított IPIX termékét, a korai internet egyik kedvencét. Ingatlanra vadászók járhatták be vele virtuálisan a kínált lakásokat, nézhettek róluk állóképeket. Az IPIX megelőzte korát, az immerzív videoélményhez szükséges adatmennyiséghez nem volt megfelelő hálózati kapcsolat. A cég ugyan túlélte a dotkom-lufi kipukkanását, de aztán lejárt az eBay-jel kötött szerződés, és 2006-ban csődbe ment.
Mostanra viszont beérett a VR.
Ben Schachter ipari elemző szerint a virtuális és a kibővített valóság a következő számítási platform, 2016 első fele pedig a VR/AR eddigi legfontosabb fejlődését hozza el. A Goldman Sachs előrejelzése alapján 10 év múlva 110 milliárd dolláros piac lesz a VR hardver. Összehasonlításként: a televízióé «csak» 99! Az Oculus, miközben az eszköz napszemüveg méretre zsugorodik, egymilliárd vásárlóra számít a következő 10 évben.
Beláthatatlan üzleti potenciál rejlik az új technológiában. A New Sentinelt megvásárló cég szerencsére úttörő e lehetőségek kiaknázásában.
2014-ben a Gannett (a kiadó) és a hozzá tartozó Des Moines Register kísérleti jelleggel elindította a «Harvest of Change» VR-projektet. Az érdeklődők a mezőgazdaságról tanulhattak. Múlt hónapban a vállalat bejelentette, hogy a USA Today Hálózat hamarosan elkezdi első rendszeres VR hírműsorát. A Google Cardboard felhasználóit megcélzó «VRtually There» változatos témakörökben nyújt majd tájékoztatást.
Niko Chauls, a USA Today Hálózat egyik technológiai vezetője elmondta, hogy a VR egyedi lehetőség a hírek új és más formában történő elmesélésére: «semmi máshoz nem hasonlítható immerziót és kísérleti történetmesélést tesz lehetővé.»
Képzeljük el, hogy fejünkön a sisakkal ellátogatunk a nyári Republikánus Nemzeti Konvencióra, esetleg egy menekülttáborba valamelyik görög szigeten, vagy a Neyland Stadion oldalvonalára.”