A Spotify 30 százalék felhasználója generálja a bevétel 90 százalékát
2016. május 25. 12:00
A nem-fizető és az előfizetéses modell egyelőre jól megfér egymással, de a kettősség problémákhoz vezethet.
2016. május 25. 12:00
p
0
0
0
Mentés
„Lehet némi igazság a Spotify ingyenes részét kritizáló Taylor Swift és más zenészek szavaiban.
A 2014-es 1,3 milliárd után a Spotify 2015-ben 2,18 milliárd dollár rekordbevételt könyvelhetett el. Csakhogy a bevétel 89 százaléka a Spotify Premium előfizetőitől jön (havi 9,99 dollár), 10,1 százaléka pedig az ingyen platform hirdetéseiből, ahol a zenehallgatók semmit nem fizetnek.
A számok önmagukban nem meglepőek. Viszont vegyük figyelembe, hogy a Spotify 2015. végi 89 millió aktív felhasználójából csak 28 millió volt előfizető, azaz a cég aránytalanul függ a felhasználók mindössze harmadától, bevételei zöme tőlük származik.
Maga a Spotify is elismeri, hogy az ingyenes platform nem sok pénzt generál, viszont – valószínűleg a vetélytársakra, például az Apple Musicra utalva – a kizárólag előfizetéses szolgáltatások sem bizonyítottak. A vezetőség szerint a Spotify pont az két üzleti modell «egyesített ereje» miatt marad piacvezető.
A nem-fizető platform pénzügyileg valóban nem károsítja meg a céget, viszont a munkáját ingyen nem adó nagyszámú zenészt idegenít el. Ha a Spotify az eddigi ütemben növekszik, és ha a nem-fizető platform ilyen kevés bevételt termel, előbb-utóbb problémák lehetnek.”
Kérdezhetnéd persze, hogy minek beszélek itt önmagamról, amikor te vagy a levél címzettje. Azért, kedves Péter, mert megszólítva érzem magam. Általad érzem megszólítva magam. Győrffy Ákos írása.
Hermész a görögöknél az istenek hírnöke, emellett az irodalom védelmezője is volt. Nem tudom elhessegetni magamtól az érzést, hogy talán ezért volt valami közünk egymáshoz.
Menczer Tamás felidézte az emlékezetes találkozását Magyar Péterrel, mely során a kommunikációs igazgató kijelentései kísértetiesen összecsengtek Radnai Márk mondataival.