„A lengyel Lidlben magyar borok akció fut. A kínálatban 24 bor szerepel 700-5000 Ft közötti áron. A tavalyi borvásár az egyik legsikeresebb volt a Lidl akciók történetében, ami kivívta a szaksajtó és a borbloggerek elismerését is. Első ránézésre a mostani felhozatal hasonlónak tűnik, azzal a nem elhanyagolható különbséggel, hogy ezúttal egy 5 puttonyos aszút is kínálnak. Nincs ellenben egyetlen 19.99 zlotynál (1400 Ft) olcsóbb száraz vörösbor sem, ami egyértelműen elhibázott kereskedői lépésnek tűnik. Ez az egyik zavaró elem.
A másik, a félédes és félszáraz borok magas aránya: hat fehér plusz két vörös. Minek ennyi? Az édes bor-lobbi harcolta volna ki a szélesebb választékot? Erősen kétlem. És az sem valószínű, hogy van körükben fizetőképes kereslet 19.99 zlotys (1400 Ft) borokra. Az átrendeződés azzal a következménnyel járt, hogy a valódi borrajongók számára érdekesnek számító borok választéka erősen leszűkült. Szintén furcsa, hogy a Lidl korábbi gyakorlatával szemben a tavalyi sikeres akció mezőnyéből alig tartottak meg valamit. Három édes tokaji és a Bárdos Muskotály maradt hírmondónak. Ez persze nem bűn, de nem lett volna okosabb a tavalyi slágereket - Dereszla Furmint és Takler Merlot - megtartani? A 2016-os utódaik nagyon halványnak tűnnek hozzájuk képest.
Összességében csalódást keltő a kínálat. Vannak köztük ihatatlan borok, Ausztriában palackozott félédes zombik, kénszagú csontvázak a posztkommunista szekrényből. Mostanáig a Lidl ütőkártyája az volt, hogy az alsó polcra is gondosan válogattak; közvetlen vetélytársaival, a Biedronkával és a Tescóval ellentétben a Lidlben ritkán sóztak az emberre igazán rossz bort. Ezúttal azonban megzavarodott az iránytű. Információim szerint a Lidl Lengyelország szomeliéje nem kapott beleszólást a választék kialakításába, a szortiment zöme más országok beszerzői által visszautasított borokból áll. Ez meglátszik a minőségen.
Mindazonáltal akad néhány érdekesebb tétel. A keresztmetszet a magyar borvidékek szempontjából reprezentatívnak mondható: Tokaj, Eger, Villány, Szekszárd, Somló, Balaton, és nem egyet közülük jónevű borászat képvisel (Royal Tokaj, Dereszla, Gál Tibor és Vida Péter). A minőség egyenetlen, de akad néhány bor, amit érdemes megvásárolni. Olvasóink érdeklődése az akció iránt azt mutatja, hogy a szupermarketeknek érdemes lenne bővíteniük a magyar borválasztékot, ha egy mód van rá, ennél magasabb minőségi szinten.”