Átverés, hogy az Uber fuvarmegosztás lenne

2016. január 21. 10:15

Az új technológia létjogosultságát megkérdőjelezni értelmetlenség, és a magyar szabályozás nem is fogja betiltani az Uber-féle applikációkat, de nem dől be egy globális cég átverős piacszerzési kísérletének.

2016. január 21. 10:15
Hattori
Spíler

A nagy vita tulajdonképpen kettő: taxitársaságok kontra Uber International Holding B. V, illetve taxisofőrök kontra Uber-sofőrök.  Az új technológia létjogosultságát megkérdőjelezni értelmetlenség, és a magyar szabályozás nem is fogja betiltani az Uber-féle applikációkat, de nem dől be egy globális cég átverős piacszerzési kísérletének.

Rob Khazzam, az Uber hazai bevezetéséért felelőse vezetője folyamatosan azt szajkózza, hogy az Uber lényegében nem taxiszolgáltatás, hanem egy platform, ami lehetőséget teremt arra, hogy a sofőrök megosszák utazási költségeiket. A trendiség jegyében egyenesen azt állítja, hogy az Uber révén tisztább lesz a levegő. Ki az, aki beveszi azt a marhaságot, hogy az Uber-autók káros anyagok helyett egyenesen oxigént bocsátanak ki? Na ne már.

Azt se kéne bevenni, hogy az Uber csak egy platform, amit pusztán jószándékból fejlesztettek ki, nem pedig dominanciára törnek egy piaci szegmensben. Nyelvileg nehezen megfogható a jelenség is, mert a cég (Uber) és az applikáció (uber) neve is ugyanaz, mintha a Gmailt maga lenne az e-mail. A nyelvi bűvészkedés pedig azért is fontos az Uber számára, hogy megteremtse azt a képzetet, hogy egy új dologot testesítenek meg, ezért nem érvényesek rá a szabályok.

Átverés, hogy az Uber fuvarmegosztás lenne. A fuvarmegosztásról akkor beszélhetnénk, ha az uberes sofőr végcélja éppen az lenne, ahová el szeretne jutni az utas, ezzel ellentétben a rendeléskor megadott helyre és a kért címre vitethetjük magunkat. Mint egy taxinál.

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 18 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Berecskereki
2016. január 21. 22:48
A szerző téved és félrevezet. "Rob Khazzam, az Uber hazai bevezetéséért felelőse vezetője folyamatosan azt szajkózza, hogy az Uber lényegében nem taxiszolgáltatás, hanem egy platform, ami lehetőséget teremt arra, hogy a sofőrök megosszák utazási költségeiket." - írja a szerző. Ez az állítás azonban megfelelne a 2001. évi CVIII. törvényben foglaltaknak. Csak a gyakorlat nem azt igazolja, ami a törvényben van. Ezért nincs igaza Rob Khazzamnak. Ugyanakkor az általa szolgáltatási díj ellenében átadott eszközzel bármely taxis fuvarozó elvégezheti a saját fuvarszervezését bárhonnan és nincs szükség a taxis társaságokra. Egyébként a Főtaxi applikációjával http://fotaxi.hu/Read/274/F%C5%91taxi%20taxirendel%C5%91%20applik%C3%A1ci%C3%B3#main-menu Ennek figyelembevétel azt a jogi hátteret, szabályozást kell létrehozni amely biztosítja az adó beszedését, ellenőrzését, mindegyik érdekelt tekintetében.
Papuska
2016. január 21. 21:38
Ez egy nagyon durva csúsztatás, hogy az Über egy új a jobb kocsikihasználást biztosító forma! Az Über egy taxi társaság! Ha a magyar TAXI vállalatok egy alkalmazást készítenének, és megegyeznének a Google-val, hogy mindenütt terjessze az applikációt, nem kellene betartania a szabályokat, és nem kéne adót fizetni? Aki ennek bedől, az olyan naiv, mint Merkel az arab migrációval kapcsolatban! Az Über egy multi cég, aki kihúzza a pénzt a magyar gazdaságból úgy, hogy közben egy-egy taxizni akaró átmenetileg látszólag jól jár. Igazából az Uber International Holding B. V. jár jól! Ez egy sima adócsalásos átvágás!
tommybravo
2016. január 21. 17:28
Volt már olyan adóhatóság, amelyik megegyezett az Überrel, hogy az értesíti a hatóságot a sofőrök bevételeiről. Mivel az Über Magyarországon illegális, nyilván ilyesmibe nem fog belemenni, de ha megváltoztatnák az idióta fixtarifás szabályokat, akkor le lehetne indulni a legalizálás irányába és meg lehetne adóztatni a sofőröket.
2016. január 21. 17:12
Hogy is néz ki az UBER? 1,Mobilos applikáció, amiért szolgálatatási díjat fizet az utazó. 2.Pénzügyi lebonyolítás magyar utastól a magyar fuvarozó felé. Szintén szolgáltatási díjért. Lásd banki díjak. 3., Minősítést végez pontrendszer az utastól,és elvárás fuvarozó felé ,szintén díjért. Mindezen tevékenység Magyaro. bonyolódik ,ez itt adóköteles lenne,ha lenne. Nem melesleg profi módon feltérképezi a piacot az UBER, és a megszerzett tudással bankot ,pontosabban piacot tud robbantani. A fuvarozó a bevételért szintén adót kellene, hogy fizessen ,méghozzá a vállalkozói adózás szabályai alapján ,mivel ezt a tevékenységet igazából, csak így lehet végezni. Ki a profi? Az Uber. Ki a pancser, a taxis, a taxis cégek a törvényhozás ,a NAV, és az utas ,mivel az adóforintok nem ketyegnek, és nem itt ketyegnek.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!