Hol van kevesebb nő: a püspöki karban vagy a feministák új kedvenc pártjának elnökségében?
Vajon a templomhoz hasonlóan étterembe se hajlandó belépni az öntudatos nő, mert a séfek között durva férfiuralom tapasztalható?
Az elképzelés, hogy minden fehér férfinak ugyanolyan élete és kilátásai vannak, ugyanannyira buta és visszataszító, mint azt mondani, hogy minden fekete férfi bűnöző.
„Részint csak rossz tudományról van szó: a feministák, a baloldaliak és mások azt látják, hogy a parlament és a tanácsterem még mindig tele van fehér férfiakkal és ebből arra következtetnek, hogy minden fehér férfinak szép élete van. Így aztán mindig a nevetségesen tág »fehér férfi« vagy »férfi privilégium« kifejezést használják, mintha a fehérség és férfiasság szükségszerűen előnyt jelentene; minthogy a fehér férfiak tömegei nem piszkosan szegények és rettenetesen hátrányos helyzetűek. Olyan ez, mint azt mondani, amikor a királynőt látjuk: »Hű, jól megy a fehér nőknek Britanniában, nem?«
De szó van itt még valami másról is, valami nagyon veszélyesről: a mód, ahogy az identitáspolitika átnéz mindenen, aminek köze van az osztályhoz. A régimódi radikálisokkal ellentétben az új identitáriusok – a feministáktól az üvöltöző diákokig – nem javak és nincselenség vagy uralkodó osztály és munkásosztály kategóriáiban látják a világot; nem a munka vagy jólét vagy rongyok szerint gondolkodnak. Nem; számukra minden biológia, faj, gender: megváltoztathatatlan jellemvonások, amelyek szerintük meghatároznak minket mint egyének és meghatározzák a végzetünket.
Az ilyen csúf faji determinizmus az oka annak, ami miatt használják az általánosító, dehumanizáló kifejezést, a »fehér embert«, ami óriási csoportot jelent és magában foglal számos társadalmi osztályt és embereket: gazdagokat, szegényeket, átlagosakat, baloldaliakat, jobboldaliakat, jókat, rosszakat, boldogokat, szomorúakat, stb. Az elképzelés, hogy minden fehér férfinak ugyanolyan élete és kilátásai vannak, ugyanannyira buta és visszataszító, mint azt mondani, hogy minden fekete férfi bűnöző.”