Az Apple megállapodást kötött a China UnionPay-el, bevezetik mobilpénztárcás megoldását 2016-ban Kínában is.
2015. december 18. 09:49
p
0
0
2
Mentés
Sokan elfeledkeznek róla 2015 legnagyobb itc megoldásai a mobilfizetés univerzális bevezetései voltak: a Samsung, az LG és a Google és az Apple is saját mobilpénztárcával rukkolt elő, ezek működőképeseknek is mutatkoznak a hétköznapokban. A kérdés már csak az, melyik lesz majd az egyetemes szabványos megoldás 2016-ban.
Az Apple megállapodást kötött a China UnionPay-el (ez az egyetlen hivatalos kínai állami bankkártyás cég mellesleg az országban), hogy bevezetik mobilpénztárcás megoldását 2016-ban Kínában is. Pontos időpontot ugyan nem határoztak meg, de februárig áll fel a rendszer technológiai háttere, tehát márciusban már mindenképpen élvezheti Kína népe a mobilfizetés előnyeit. Az almás cég rafinált, hiszen így az USA után kap egy hatalmas új piacot magának (nemcsak a mobilfizetésnek, hanem minden termékének is). Ha megnézzük az amerikai eredményeit az Apple Pay-nek, akkor 12,51 milliárd dollárt termelt csak ez az ágazat Tim Cook-éknak. A kínai divízió pedig újabb 260 milliónyi potenciális felhasználót jelent egy csapásra.
Kínában azonban kicsit meg van nehezítve a helyzetük, mivel van két vetélytárs is, az Alibaba Alipay és a Tencent WePay megoldása, ez utóbbi már a WeChat megoldásával is röghöz kötötte a kínaiak nagy részét. Tim Cook ezt a dilemmát úgy akarja megoldani, hogy már tárgyalt az Alibaba vezetőjével Jack Ma-val, hogy kössék össze a két mobilpénztárcás megoldást. Az Alibaba jelenleg 350 millió előfizetővel rendelkezik már a távol-keleten, kérdés tehát miért is érné ez meg nekik. A tavalyi meeting óta mély csend van, nyilván az Alibaba kivár mit is tud nyújtani, mi az a nóvum, amivel erre a piacra be akar törni az Apple. Első körben az iPhone és Apple Watch vagy iPad tulajdonosok tudnak majd a China UnionPay QuickPass alkalmazásán keresztül vásárolni és fizetni Kínában az Apple Pay metódusával. Igaz nem vetették el azt, hogy majd külön is működjön az Apple megoldása, de közben egy konzorciumot is létrehoztak (Powa) ami a közös tranzakciókra vonatkozna majd a jövőben. Mindenesetre az almás cég jól járt, hiszen behozhatatlan előnyre tesz szert 2016-ban a Google, a Samsung és az LG hasonszőrű megoldásainak a rovására.
2015-ben túlélte a tesztidőszakot az Apple Pay, a mobil fizetések 1%-t már ezzel bonyolítják az Egyesült Államokban. Az almás vállalat tavaly szeptemberben mutatta be új módszerét. Tim Cook a mágnescsíkos kártyákat idejétmúltnak nevezte, amik szerinte egyáltalán nem biztonságosak. Az Apple Pay egy digitális pénztárca szolgáltatás, ami némileg hasonlít az itthon használt lehetőségre, vagyis a MobilTárcára, de a két dolgot semmiképpen nem szabad összekeverni. A rendszer egyelőre az iPhone 6, az iPhone 6 Plus, az Apple Watch , az iPad Air 2 és az iPad Mini 3 termékekkel működik együtt. Nincs szükség külön Apple által készített terminálokra, elég hozzá a MasterCard PayPass, a Visa PayWave, vagy az American Express ExpressPay leolvasó is. A kártyatársaságokkal 2013 elején szerződött le a cég, az ő kártyáikat lehet használni a szolgáltatásban is. A vállalat egyértelműen azzal a céllal indította el a szolgáltatást, hogy a felhasználók fizetési szokásait megkönnyítse, megváltoztassa („nem kell a bank- és hitelkártyát magunknál hordani, a telefon úgyis mindig velünk van” mottóval).
A volt EP-képviselő szerint az elmúlt mintegy száz évben a külső erők megtalálták azokat az ágenseket, akik belül tudtak zavart kelteni vagy idegen érdekeket megjeleníteni.
A washingtoni fellebviteli bíróság döntése kötelezi az Apple-t és a Google-t a TikTok eltávolítására, ha januárig nem történik meg a platform amerikai értékesítése. Eközben Kína és az USA vezetése is más-más irányból intéz támadást.
Kína új irányvonalat hirdetett: 2025-től radikálisabb élénkítő lépésekkel kívánja támogatni a növekedést. Bár a bejelentések rövid távon optimizmust hoztak a tőzsdékre, a szakértők óvatosságra intenek: a szavak mögötti valódi tettek és azok hatékonysága még mindig kérdéses marad.