Segít a mesterséges intelligencia diszkriminációjában a pszichológia tudománya is, hiszen az emberek ösztönösen félnek attól, amit nem értenek és nem ismernek. Nem kell messze mennünk az eklatáns példáért, a jelenlegi migráns helyzet rá a bizonyíték, hogyan tud Európában viselkedni a homo sapiens egy radikálisan más vallású és bőrszínű csoporttal szemben, milyen reakciókat vált ki belőle, ha jól belakott territóriumát fenyegetik azok.
De a politikusaink sem mentesek az előítéletektől, ha a gépi értelemről van szó. A legutóbbi ENSZ értekezletén is terítékre került a mesterséges intelligencia, mint potenciális fenyegetés (csupa közhelyeket fogalmaztak meg a felébredésével kapcsolatban), hála a fent említett neves tudós-feltaláló-potentát szentháromság médiamunkásságának.
Közben pedig, ha egy kicsit megkapirgáljuk magát a mesterséges intelligencia fogalmát az szétfoszlik a górcsövünk alatt rögvest. Valójában nem is mesterséges és nem is intelligens. Bármely kémikus meg tudja mondani a mesterséges és a természetes egy tudósok által kitalált közös ideológián alapuló megkülönböztetés. A tudományban, mint fogalmat is csak kényszerből vezették be. Az pedig, hogy intelligens is kérdéses, hiszen akkor egy Escheria coli baktériumhoz képest a Watson nevezetű számítógép, amit az IBM fejlesztett ki is csak egy bugyuta elme még manapság. Érdemes tehát egy kicsit tovább kutatni a mesterséges intelligencia témakörében, mielőtt előítéleteket fogalmaznák meg vele szemben. Ez pedig 2015-ben még egy gépi értelmet is megillet talán, akiről azt állítjuk, hogy intelligens (a latin szó a gyűjtögető életmódra utal vissza, amiben az emberiség is leledzett egykoron). Ha az ember istent játszik, akkor nyilván a saját képmására teremti meg a mesterséges változatát is. A digitális "gyermek" pedig tényleg fellázad majd a szülei ellen? Vagy csak túlparázzuk ezt az egész dolgot?”