Mi is az a natív hirdetés? Olyan reklám megjelenítés, ahol a fizetett hirdetés, tartalmilag és formailag beleolvad a kontextusát képző platform szerkesztett környezetébe. Vagyis nem ugrik ki, mint a weboldalakon a tolakodó bannerek, nem nyomul agresszíven a fogyasztójára, belesimul, mint egy kaméleon az éppen „élvezett" tartalomba, ezért sokkal jobban oda is figyel rá a célközönsége. Jobban is működik a natív reklám, hiszen a legtöbb fizetőképes korba lépett potenciális ügyfél az új dolgokat korábbi élményeihez viszonyítva tárolja el az emlékezetében, így gyorsabban és tartósan rögzül a hirdetők vásárlásra ösztönző üzenete. Képzeljük el egy virtuális világban, ahol ki vagyunk szakítva a megszokott környezetünkből, hiszen egy sisakot viselünk a fejünkön mennyivel jobban „üt" egy ilyen natív márkás üzenet, hiszen látszólag a „majdnem valóságos" virtuális felület részét képezi már eleve. Érthető, hogy a nagy márkák a Coca-Cola, Sony és a Nissan is már ezzel kísérleteznek, a virtuális valóság forradalmat fog hozni, egy új platformot a natív hirdetésnek."