A handabandázásnak vége

2015. június 22. 11:21

Aki Magyarországon bormarketingről beszél, az nem tudja, hogy miről beszél, és legfeljebb egy feneketlen kútba önt – világviszonylatban – nagyon kevés pénzt. A mi egyedüli marketingünk a szakmai munka.

2015. június 22. 11:21
Szepsy István
Magyar Nemzet

„– Mikor lesz ebből kiegyensúlyozott, kiszámítható és általános működőképesség?

– Hamar. Felgyorsult ugyanis a szakmai munka. Már csak azért is, mert az egyéb piaci megoldásokra nincs pénz, és nem is lesz. Csak a szakmai munkával tudunk domborítani, ezt kell megismertetnünk a világgal, olyan emberekkel, akik ennek hírét viszik. Nekünk egy szűk termékskálán kell ostromolni a legmagasabb csúcsokat. A mi borászatunk esetében ez azt jelenti, hogy csak dűlőszelektált boraink lesznek, és csak furmint. Abból viszont megpróbálunk valami olyat kihozni, aminek nincs párja a világon.

Az adottságaink megvannak hozzá. Olyan kőzetösszetételt, változatosságot kínál a borvidék, amely egyedülálló komplexitást tesz lehetővé a borokban. Folyamatosan kutatjuk hát a kőzetrétegek kínálta lehetőségeket, de ez egyidejűleg a világpiaci verseny része is, hisz kevés az időnk, nagy a lemaradás. Szerencsére rengeteg a történelmi referenciánk. Bolondok voltunk, hogy ezt eddig nem használtuk ki. Ha csak az előttünk álló asztalra néz, illetve a rajta található kőzetmintákra…

Ilyen sehol a világon nincs. Aki Magyarországon bormarketingről beszél, az nem tudja, hogy miről beszél, és legfeljebb egy feneketlen kútba önt – világviszonylatban – nagyon kevés pénzt. A mi egyedüli marketingünk a szakmai munka. És az, hogy hét és fél méter mély kőzetmintában kilenc ásványi réteget találtunk szédületes változatosságú kémiai összetétellel. A handabandázásnak vége. Ezekkel az adottságokkal szemben kevés a szubjektív minőségjelzők alkalmazása.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 1 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
yanoo
2015. június 22. 17:34
" Aki Magyarországon bormarketingről beszél, az nem tudja, hogy miről beszél," A magyar bor nagyon jó, nagyon szeretem.Viszont a magyar bor erősen túlértékelt.Ennek semmi köze a marketinghez, annál inkább a borsznobizmushoz.( Bár , lehet, hogy ez a marketing?) Ausztrál, Chilei ,Dél-afrikai borok ugyanabban a minőségben kb. harmadával olcsóbb, mint a magyar, de még a francia, spanyol is feleannyiba kerül.Kb, akkor van egy szinten, ha termelőtől veszzük, pincében és nem palackozva. Ez a véleményem a magyar borokról. Csak és kizárólag magyar borokat ittam az utóbbi időkig, de kb. egy éve úgy döntöttem, hogy nem leszek a zsebem ellensége és a patriotizmus nem azt jelenti, hogy tovább gazdagítok olyan gazdag termelőket, akik hülyének néznek folyton-folyvást.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!