A nagykoalíció nagy ára?

2014. december 19. 15:22

Olyan megoldást kellett kidolgozni, ami lehetővé teszi, hogy a külföldiektől beszedjék az autópályadíjat, míg a németek megússzák az új közterhet.

2014. december 19. 15:22
Weidinger Péter
Ars Boni

„Nyilvánvalóan az Európai Unió jogába ütközik egy olyan szabályozás, ami a külföldi állampolgárok számára fizetőssé teszi az úthasználatot, míg a németeknek továbbra is ingyenes használatot biztosít. Leegyszerűsítve a kérdést: vagy mindenki fizessen, vagy senkinek ne kelljen fizetnie.

Ezért olyan megoldást kellett kidolgozni, ami lehetővé teszi, hogy a külföldiektől beszedjék az autópályadíjat, míg a németek megússzák az új közterhet. A problémát úgy oldja fel a 2014. december 17-én elfogadott szabályozás, hogy mindenkinek meg kell fizetnie az útdíjat (tehát a németeknek és a külföldieknek egyaránt), azonban a németek visszakapják a hivatalosan infrastuktúra-hozzájárulásnak (Infrastrukturabgabe) nevezett közterhet a gépjárműadó (Kfz-Steuer) jóváírás formájában. Vagyis ha eddig egy német autótulajdonos évi 300 euró gépjárműadót fizetett, és 2016-tól 100 euró útdíjat kell fizetnie, akkor a gépjárműadóját 100 euróval csökkentik (200 euróra), és végeredményben ugyanannyit fog fizetni 2016-ban, mint korábban (300 eurót). A külföldiek azonban természetesen semmilyen kompenzációt, vagy jóváírást nem kapnak, nekik meg kell fizetniük az autópályák használatát.

Tehát amíg 2016-tól a németeknek évente kell majd fizetni az utak és autópályák használatáért, addig a külföldi autósoknak az autópálya használatért kell fizetni, 10-napos, két hónapos, vagy éves matrica vásárlásával. A kormány számításai szerint a németek 3 milliárd eurót fognak évente fizetni, amit a gépjárműadó-jóváírás formájában vissza is kapnak. A külföldiek évi 700 millió eurót fognak befizetni, amiből az ellenőrző rendszer kiépítését tudják fedezni (195 millió euró), míg a fennmaradó 500 millió eurót teljes egészében a német utak fejlesztésére és építésére fogják felhasználni.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 15 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
balbako_
2015. január 19. 16:58
Lesz monnyonle?
luga
2015. január 13. 13:42
Ez tiltott támogatás, akár hogyan is becézik.
ördöngös pepecselés
2015. január 02. 12:21
"hogy sikerül-e elhitetnie a német kormánynak Brüsszellel" brüsszel logikai bukfencei olyanok mint valami fékek és abnormális ellensúlyok mégis hogy lehetne pénzt kérni a külföldiektől a németek pénzéből épített utakért? az szentségtörés lenne.
thymian
2014. december 19. 21:41
Ami kimaradt, korántsem lejátszott még a meccs, de majd látjuk. "A kérdés már csak az, hogy sikerül-e elhitetnie a német kormánynak Brüsszellel, hogy itt nem a külföldi állampolgárok hátrányos megkülönböztetéséről, hanem a német utak állapotának közös javításáról és az infrastruktúra közös fejlesztéséről van szó."
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!