Eretnek az, aki hisz Hugh Grant hazugságainak
Vallásról, hitről és választásról veszélyes a nagyközönségnek nyilatkozni vagy akár szónokolni, mert könnyű belefutni abba a hibába, hogy alaptalanul valótlanságokat állítunk.
Azonban fogyasztói döntéseinket mi gondolhatjuk át, és nem más, nem a kereskedő és nem a szabályozó hatóságok. Ahogy a mi feladatunk az is, hogy az Isten felé forduljunk.
„Az idei október is úgy indult, hogy már megjelentek a kis csoki mikulások az áruházakban. (...)
A hazai közéletben most napirendben lévő téma a boltok vasárnapi nyitvartása. Úgy hogy nem csak öngamában a karácsonyi láz kapcsán is szeretném blogunk olvasóinak figyelmébe ajánlani az általunk követett Acton Intézet blogján megjelent írást Jordan J. Ballor klaviatúrájából Amazon, Kmart, and the Moral Limits of Shopping címmel. A cikkben a következő gondolat egyfajta esszenciaként jelenik meg:
»A piac arra jött létre, hogy ellásson bennünket azzal, amire vágyunk, és a piaci szereplők általában azokra a jelzésekre, szignálokra reagálnak, amelyeket a vevők adnak. Tehát itt az ideje, hogy átgondoljuk, hogy a mi fogyasztási döntéseink mit kommunikálnak mások felé.« Egyúttal a szerző hangsúlyozza azt is, hogy a felmerülő igények állandó, azonnali kielégítése nem vezet fenntartható állapotra és szükségesek erkölcsi korlátokat követni.
Azonban fogyasztói döntéseinket mi gondolhatjuk át, és nem más, nem a kereskedő és nem a szabályozó hatóságok. Ahogy a mi feladatunk az is, hogy az Isten felé forduljunk, hiszen Ő már hozzánk fordult azzal, hogy elküldte Fiát közénk, ez a legnagyobb jó.”