Románia
15:002024. június 17.
Ukrajna
Belgium
18:002024. június 17.
Szlovákia

Villamost a vonathoz, Óbudán!

2014. szeptember 15. 07:22

Hosszabbítsák meg végre az 1-es villamos vonalát Óbudán, az Óbudai temetőt érintve az Esztergom-Budapest vasútvonalig!

2014. szeptember 15. 07:22
Vancat
No emisszió

Negatívumok:

1. A média egy része - pártállástól függetlenül - azzal a szemenszedett ostobasággal kábítja a nagyérdeműt, hogy az 1-es meghosszabbított vonala (Eurocenter-Bécsi út- Óbudai temető- Aranyvölgy vasútállomás) »nem érint lakott területeket«. Ezzel szemben az igazság az, hogy nagyon lefelé kerekített számítások szerint közvetlenül 70-80 ezer, közvetve több mint félmillió ember tömegközlekedési lehetőségét teremtené meg ez a néhány új villamosmegálló. (Ostobaságokat író hírlapíróknak kéretik kimenni Óbudára, egy jó terepszemlére.)

2. A Fidelitasnak, a Fidesz ifjúsági szervezetének az a véleménye, hogy »ez a terv már szerepel a főváros hosszú távú terveiben« - így aztán a megvalósítás részletei le vannak szarva. (Fiatalság, bolondság.)

3. Óbudán a villamos meghosszabbításának tervét a közbeszédbe - nagyon helyesen - bedobó Kiss László országgyűlési képviselő pártjának, Óbudán nincsen polgármesterjelöltje. Van ugyan egy »baloldali jelölt«, a neve Béres András, ő azonban láthatóan nagy ívben szarik az ilyesmikre. (Ő inkább azért küzd, hogy újra lehessen éjszaka alkoholt árulni a kerületben, amivel azt gondolom, minden józan embert fel is sorakoztatott maga ellen.)

4. Falus Ferenc, az »ellenzék« közös főpolgármester-jelöltje felvette programjába az 1-es villamos meghosszabbtását, viszont ő szemmel láthatóan nemcsak esélytelen, de beszámíthatatlan is. Így aztán azzal, hogy a szájára vette a tervet, vélhetően sokkal többet árt, mint használ.

5. Tarlós István, Budapest jelenlegi és - minden bizonnyal - jövőbeli főpolgármestere nyilvánosan egyelőre nem kötelezte el magát a terv mellett, ami nagyon-nagyon sajnálatos.

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 11 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Öreg
2014. szeptember 15. 11:24
Általánosságban: szükségszerű és helyes folyamat lenne némely megszüntetett /Demszky!/ villamosvonal megújítása. Ezen túlmenően a Metrók és az elővárosi vasutak hosszabbításos összehangolása./Pl: Az Örs vezér térről minden ötödik szerelvény tovább menne a HÉV vonalán/ Buszvonalak helyére trolibusz vonalak létesítése. Mindez pénz kérdése, de egyben környezetvédelem is.
balbako_
2014. szeptember 15. 09:17
Ötlet az van. Csakhogy a várost működtetni is kell és a beruházásokra fordítható összeg is véges. A 3 metró és a buszok, villamosok cseréje lassan a körmünkre ég.
KannibálTatárÚr
2014. szeptember 15. 08:48
A közlekedés megoldása szakmai feladat. Vannak egyetemek, ahol ezt tanítják. Mégis a hozzá nem értő választott szervek hatáskörébe tartozik, akik politikai, nem pedig közlekedési szempontok szerint döntenek. Aztán keletkeznek a 4-es metróhoz hasonló problémák. Mint ahogy egy vállalat vezetését nem demokratikus választásokon döntk el, hanem szakmai alapokon, az önkormányzatok helyett is hozzáértési alapon kellene kinevezni a települések vezetését.
di maggio
2014. szeptember 15. 07:45
Rém egyszerű.Nyerni kell a választáson.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!