Kálvária

2014. július 16. 07:33

A nemzeti kincsek visszaszerzése és a nemzeti értékek helyreállítása rengeteg kritikát kap az ellenzéki sajtóban, általában kiemelve a Horthy-korszak iránti nosztalgiát.

2014. július 16. 07:33
Pion István
MNO

Kérdés, hogy mennyit érnek meg nekünk nemzeti festőnk alkotásai. Szeretném hinni, hogy mindent, és mégis annyit, amennyit egy épeszű műkincskereskedő is adna értük – de nem fogok szomorkodni, ha annál többet is kisajtolnak a jelenlegi tulajdonosok az MNB Értéktár programból. Nyilván a kanadai galéria keresni akar az üzleten, azonban más potenciális vásárlója a képre nincs, mint a magyar állam, ahogy Pákh Imre ajtajánál sem állnak sorban egymást félrelökve milliárdos üzletemberek.

A nemzeti kincsek visszaszerzése és a nemzeti értékek helyreállítása rengeteg kritikát kap az ellenzéki sajtóban, általában kiemelve a Horthy-korszak iránti nosztalgiát, de bármennyire is kritikusan követik mindezt, be kell látni, hogy a Seuso-kincsek és a Munkácsy-trilógia visszaszerzése ennél jóval szélesebb látószöget követel: ezeréves nemzeti, sőt azon túli látószöget. És gondolom, abban egyetértünk, hogy Munkácsy ebbe a tág látószögbe beletartozik.

Közben a debreceni Déri Múzeumban szabadon hagyták a hétfőn elszállított Krisztus Pilátus előtt helyét. Nyilván ugyanúgy hazavárják a festményt, ahogy mi. A kiállítótérben maradt Golgota és Ecce Homo mellé.

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 4 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Adófizető
2014. július 16. 08:29
A Munkácsy-trilógia mindkét idegen tulajdonban lévő képének megvásárlása nagyon fontos lenne. Legfeljebb csak a sorrendet lehet meghatározni, annak függvényében, hogy melyik maradhat, és melyiket akarják most elvinni. Így aktuálisan a Krisztus Pilátus előtt lenne a fontosabb. A Seuso-kincseknek ebből a szempontból nincs jelentősége, még csak összehasonlításul sem szolgálhatnak; értelmetlen és szinte nevetséges azok kapcsán ezeréves nemzeti látószöget emlegetni. Azok gyönyörűek, de nem részei a magyar kultúrának, vagy a magyar történelemnek, semmilyen módon nem adnak okot a nemzeti büszkeségre. Azokhoz annyi közünk van, hogy valamikor itt találták meg, azután valamilyen úton-módon külföldre kerültek. Visszavásárlásuk nem egy történelmi tett, csupán egy alkalom egy teljesen indokolatlan miniszterelnöki melldöngetésre. Ha a most elszállított Munkácsy képet vissza szerzi ( vásárolja, elkunyerálja ingyen, stb. ) akkor majd lesz indok művészeti ügyben mellet döngetni.
balbako_
2014. július 16. 08:22
Ezek a mi örökbecsű értékeink, ezeket vissza kell szereznünk. Az más kérdés, hogy szemellenzékijeink ezt is politikai célra használják, de úgy tűnik az emberek átlátnak rajtuk, mert nem nő, sőt csökken a támogatottságuk. (Talán bizony ezért is?)
rojtos
2014. július 16. 08:09
Az a baj a mai ellenzékkel, hogy szószerint veszi az ellenzék szerepét és mindenben kontráz, ahelyett, hogy nemzeti ügyekben felsorakozna a kormány mellett, elvárva, adott esetben ugyanezt tegyék a ma hatalmon levők, ha ellenzékbe szorulnak egy napon. Ezt kellene megtanulni, elsajátítani. Vagy netán számukra János bácsi kisszéke, és a krumplipaprikás kislábosa a nemzeti érték?
Apáczai
2014. július 16. 07:43
Csak azoknak nem fontos a Munkácsy mű, akiknek nincsen számottevő kultúrájuk. Akik a papírmaséból barkácsolt múltjukkal hencegnek. A magyarság kincseit széthordták, bőven van, mit visszaszerezzünk. Tárgyakban, területben, értékes elszakított emberekben.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!