- Most is sokan voltak felkészületlenek?
- Sajnos igen, akadt olyan, akinek jelentkezésekor még telefonon szóltunk, hogy a sodrodó hajóját fékezőhorgonnyal lassítsa, és a válaszuk az volt, hogy »Na, azt felejtsétek el!« De én elsősorban azt emelném ki, hogy akadt olyan ütközés és ebből fakadó mentési szükséglet, amikor az egyik ütköző kivilágítatlanul hajózott. Nagyon sok hajón nem égtek a navigációs fények. Ők tulajdonképpen nem is kerülhettek volna veszélybe, ha a szabályokat (Nem csak a versenyzés, de a hajózás szabályait) betartva, naplemente után kiálltak volna a versenyből.
- Nehezítette más is a mentést vagy a hajózást?
- A Zamárdiban zajló Balaton Sound az erős fényeivel nagyon zavarta a Tihanyi-csövön áthajózókat. Ha a teljes sötétségben valahol erős fények vannak, az szinte lehetetlenné teszi a látást a sötét részeken. Erre a veszélyre, ennek a lehetőségére egyébként felhívtam a versenyzők figyelmét a skipperértekezleteken is a nevezés napján. Sajnos igazam lett, többen panaszkodtak erre.
- Internetes hozzászólásokban lehetett olyet olvasni, hogy mekkora hiba volt ezen a napon rendeznii a Kékszalagot... Bár tudom, hogy az internetes hozzászolásokkal csak egy bizonyos színvonal felett érdemes foglalkozni.