Az álhírek terjesztésével a vesztünkbe rohanunk: ijesztő gyakorlat terjed a közösségi oldalakon
Négyből három hírt anélkül osztanak meg a felhasználók, hogy elolvasnák. Íme, az álhírek terjedésének pszichológiája.
A Telekom-sztoriból láthatjuk, hogy a tőkés tulajdonosokat inkább a pénz és a profit érdekli, semmint a harcos kiállás. Van az a pénz, amennyiért eladó a csatorna.
„Persze hátradőlhetünk és élvezhetjük, hogy hogyan szívatnak egy-egy fideszes arcot, meg hogy keményebbek mint ellenzék, és tudhatjuk, hogy ez most tényleg több millió emberhez jut el, nem úgy, mint pl. ez a poszt. A dolog mindazonáltal valószínűleg nem túl veszélyes a Fideszre nézve, egyrészt mert bár erodálja a kormánypárt »nimbuszát«, nem teremt alternatívát, másrészt meg mert ennek is van határa. A Telekom-sztoriból láthatjuk, hogy a tőkés tulajdonosokat - és Bertelsmannék sem hiszem, hogy kivétel lennének - inkább a pénz és a profit érdekli, semmint a harcos kiállás. Van az a pénz, amennyiért eladó a csatorna.”