Egy szimbolikus összegről

2014. június 03. 07:41

A kétharmad most valóban rá akar lépni a sajtószabadság torkára.

2014. június 03. 07:41
Csermely Péter
MNO

„A reklámadónak ugyanis sem más értelme, sem más üzenete nincs. Abból a mintegy kilencmilliárd forintból, amit a magyar költségvetés a reklámadóból összeszedhet, egy fél stadionra, ha futja. Az állami bevételek szintjén ennek a néhány milliárd forintnak semmi jelentősége nincs. Ugyanakkor a reklámpiac speciális helyzete miatt (minden reklámra költött tíz forint közel ötven forinttal járul hozzá a nemzetgazdaság növekedéséhez) jelentős, körülbelül negyvenötmilliárd forinttól eshet el ugyanez a költségvetés. A közteherviselésre való hivatkozás tehát nem állja meg a helyét, arról nem is szólva, hogy a magyar gazdaság ma lényegesen jobb állapotban van, mint volt néhány évvel ezelőtt, amikor az ilyesféle különadók kivetése valóban létkérdés lehetett. Ha akkor nem volt szükség reklámadóra, akkor ugyan mi szükség lenne rá most? Országos szintű pénzügyi kényszer nyilvánvalóan nem indokolja a bevezetését.

A többi lehetséges indokot nem fontos felsorolni, ugyanis lényegüktől függetlenül egytől egyig sértik a sajtószabadságot. A reklámadó pórázra veszi a médiát, s hogy a nyakörv szoros vagy laza, és a közös séta tempója lassú vagy gyors, az már csak kormányzati elhatározás kérdése lesz. (...)

Kilencmilliárd forint. A költségvetés szempontjából ez szimbolikus összeg. A kérdés csak az, hogy ez a szimbólum pontosan minek a szimbóluma.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 198 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
kuzmics
2015. február 07. 21:35
Vagy inkább a közös teherviselés a cél? Most rátok kerül a sor. Hogy is adóztok ti, újságírók? Mi szakad le nektek az extraprofitból? Tudod, Péter, a társadalom többi része már bevállalt, jócskán! Tudod, akiknek kisebb a zsarolási lehetőségük.
geraz51
2014. június 24. 17:09
Szép felsorolás ez kb,egyharmada a médiapiacnak.Induljunk ki a 19 megyei lapból a többit pedig te is tudod.
ördöngös pepecselés
2014. június 23. 15:31
nagy kár hogy a reklámadó szimbolikus összegű és az olyan vadászmeséket hogy "minden reklámra költött tíz forint közel ötven forinttal járul hozzá a nemzetgazdaság növekedéséhez" hagyjuk a francba. Mégis hogyan? A nyugdíjas elszalad és felvásárolja az intimbetétet aminek hatására megemelkedik a nyugdíja, ezáltal többet költ? vagy a melós vesz egy 5ik TVt amitől szárnyal a koreai nemzetgazdaság? Csermelytől többet vártam.
ördöngös pepecselés
2014. június 23. 15:31
Semmit nem mondtál "De hát ez van." tőled nem is vártam többet
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!