Az álhírek terjesztésével a vesztünkbe rohanunk: ijesztő gyakorlat terjed a közösségi oldalakon
Négyből három hírt anélkül osztanak meg a felhasználók, hogy elolvasnák. Íme, az álhírek terjedésének pszichológiája.
Ha jól értjük, a Pécs Ma újság úgy látja, ha már a piacon nem tudja leverni a Dunántúli Naplót, akkor a saját lapjában kezdi el gyalázni a konkurenciát. Mindezt közpénzen.
„Ha jól értjük, a közvetetten önkormányzati pénzből működtetett Pécs Ma újság úgy látja, ha már a piacon nem tudja leverni az Axel Springer működtette Dunántúli Naplót, akkor óvodás módon a saját lapjában kezdi el gyalázni a konkurenciát. Mondom, mindezt közpénzen.
Persze ugyanez nagyban már lejátszódott a szemünk előtt, amikor a közel százmilliárddal kitömött közmédia arra használta a híradóit, hogy frusztrált üzeneteit megfogalmazza. Ezekben a riportokban simán leköcsögözik, akit ellenségnek gondolnak, aztán diadalmasan mutogatják, hogy ők aztán megtehetik, hiszen mindent túlélnek, az ellenség pedig jól elbukik, mintha luxusútra befizetve hatalmas teljesítménynek számítana az óceán átszelése egy óceánjárón. Nagy szám!
Az meg egyre kevésbé érdekel már bárkit, hogy ha az elferdített valóság válik normává, az hova vezet, és mennyire fogjuk magunkat a jövőben reálisan látni, mennyire butul hozzá ezekhez a cselédekhez a társadalom.”