Az álhírek terjesztésével a vesztünkbe rohanunk: ijesztő gyakorlat terjed a közösségi oldalakon
Négyből három hírt anélkül osztanak meg a felhasználók, hogy elolvasnák. Íme, az álhírek terjedésének pszichológiája.
A hasonlat alapján mostanáig szenvtelenül nézték, amint az utcán másokat ütnek, ilyenkor eddig segítségnyújtás vagy legalább egy részvevő szó nélkül továbbmentek, most viszont, hogy ők kaptak egy hatalmasat, az igazság bajnokaként visszaütnek.
„Nem igazán tetszik, amit az RTL Klub tesz, amióta a parlament kivetette az amúgy igazságtalan, méltánytalan, diszkriminatív és politikailag célzott reklámadót. Nem elegáns ugyanis az erről szóló parlamenti szavazás napján rádöbbenni arra, hogy a kormánnyal szemben erősen kritikus híradót is lehet ám készíteni, be lehet mutatni Orbán Viktor barátja, Mészáros Lőrinc mesés meggazdagodását, a miniszterelnök apjának vagyonosodását és a kormányfő lányának esküvőjén eltűnt két telefon tolvaja utáni rendőrségi hajtóvadászatot.
Értem, amit Kolosi Péter programigazgató mond, hogy ha megy valaki az utcán, és jól pofán vágják, akkor nem meglepő, ha visszaüt, mert hogyan is tudna másképp védekezni. De azért a programigazgató is felteheti magának azt a kérdést, hogy akkor eddig milyen híradót csináltak?
A hasonlat alapján mostanáig szenvtelenül nézték, amint az utcán másokat ütnek, ilyenkor eddig segítségnyújtás vagy legalább egy részvevő szó nélkül továbbmentek, most viszont, hogy ők kaptak egy hatalmasat, az igazság bajnokaként visszaütnek.”