Újabb 125 ezer diák kap laptopot
A tanulói laptopok mellett intézményi eszközök is érkeznek az iskolákba.
Szomorú, hogy nagyon sok diák sorsa pecsételődhet meg egy ilyen rossz minőségű, esetlegesen szánt szándékkal megnehezített hanganyag miatt…
MI VOLT EZ A SZÖVEGHALLGATÁS AZ ANGOL EMELTSZINTÜ ÉRETTSÉGIN???!!!!!!!!
A lenti linket olvasván úgy látom, hogy nem csak nálam és azoknál vágta ki a biztosítékot a dolog, akikkel egy teremben írtuk a feladatokat... :(
Angolból közép és felsőfokú, illetve egy nemzetközi nyelvvizsgával rendelkezem, de ilyen brutális esettel még nem volt dolgom!
Szomorú, hogy nagyon sok diák sorsa pecsételődhet meg egy ilyen rossz minőségű, esetlegesen szánt szándékkal megnehezített hanganyag miatt... :( Hiszen nem arról van szó, hogy nem ismeri azokat a szavakat, amelyek elhangzottak és amelyeket be kellett volna írnia, hanem a technikai lehetőségek nem voltak megfelelőek.
A teremben a magnótól legtávolabb, az átellenes oldalon ültem. A szöveghallgatás első feladatánál azt vettem észre, hogy nem hallok semmit a szövegből! Recsegett, ropogott a felvétel. Hogy ez most maga a hangfelvétel vagy éppen a lejátszó hibája volt-e, nem tudni. Ami kihallatszott belőle az pedig francia akcentussal, értelmezhetetlenül ejtve a szavakat, el lett hadarva...
Én azonnal, a többieket meg nem zavarva karlengetéssel jeleztem a felügyelő tanárnak, hogy semmit nem hallok a szövegből. Ő nagy sokára reagált a jelzésemre és idegesen közölte: „Nem tudok mit tenni”. Végül csinált nekem egy helyet elől és jelezte, hogy üljek át oda. Mindez persze az alatt történt, mialatt már javában be kellett volna írni a megoldandó feladatokat... Az első sorban ülvén szomorúan és megdöbbenve tapasztaltam, hogy csak egy hajszállal hallom tisztábban a felvételt!!! Kis híján agyvérzést kaptam az idegességtől, de nem álltam neki tovább reklamálni. A teljes vizsga után kisétálva a teremből több kisebb-nagyobb tömörülést láttam a folyosókon mindenfelé. A termünkben érettségiző srácok panaszt írtak, melyben jelentették a szöveghallgatással kapcsolatos panaszainkat, amit minden, a termünkben vizsgázó személy aláírt.
Én is éltem a lehetőséggel, miszerint közvetlenül a vizsga utáni két órában van lehetőség észrevételt, panaszt tenni. Amikor a srácok be akarták adni a papírt, az illetékes képviselők nem akarták átvenni azt tőlük arra hivatkozva, hogy a kérelmet az Oktatási Hivatal által lepecsételt, a vizsgán piszkozatként használatos papírra írták... Közölték, így nem veszik át, írjuk át egy másik sima fehér papírra. Persze ekkora már az összes diák, aki a panaszt a vizsga után aláírta, árkon-bokron túl volt... A dolog pikantériája, hogy azt, hogy erre a papírra írják meg a panaszukat, a folyosón lévő egyik felügyelő tanár tanácsolta!
Tömegével érkeztek a diákok ugyanazzal a panasszal... Mindenki a szövegértés miatt reklamált. Különösen az első feladatra. Én a magam részéről megtettem a szükséges lépéseket és beadtam a kivizsgálásra irányuló kérelmet.
Bízom benne, hogy az illetékes szervek belátják, hogy hibáztak és lehetőséget biztosítanak az érettségi vizsga ezen részének újraírására!