A négyes metróról (1998-2007)

2014. március 28. 11:13

A korábban tervezettnél várhatóan fél évvel később, csak 2003 júliusára készül el az új metró.

2014. március 28. 11:13
Demszky Gábor
Demszky Gábor
Vastagbőr

„A korábban tervezettnél várhatóan fél évvel később, csak 2003 júliusára készül el az új metró. A késés oka a kormánnyal folytatott tárgyalások elhúzódása.” (Sajtótájékoztató, 1998. január 28.)

„A főpolgármester úgy látja, ma még nem beszélhetünk arról, hogy a metróberuházás késik, és ha az első tendereket - a szükséges engedélyek birtokában - ez év első felében ki tudják írni, 2008 végére megépülhet a metró.” (Sajtótájékoztató, 2004. január 14.)

„Mára túl vagyunk minden politikai huzavonán, pereskedésen. A beruházáshoz szükséges pénzt pedig törvény garantálja. Úgyhogy most már semmi sem akadályozhatja meg, hogy terveink szerint 3 év múlva,2009 végén utazhassunk az új, zöld metrón.” (Alapkőletétel, 2006. június 8.)  

„Bízom a jelen lévő metróépítő szakemberek munkájában, ezért szilárd meggyőződésem: 2010 végére készen lesz az új metróvonal első szakasza Budapesten.” (Alagútfúrás kezdete, 2007. április 3.) 

„A tesztüzem, az előre nem látható események kockázata, továbbá a költségtúllépés megakadályozása miatt a pályázatban 2011. június 30. szerepel végső átadási határidőként.” (Rendkívüli tájékoztató, 2007. október 25.)

„A 4-es metró 2010-re elkészül ugyan, de csak 2011 júniusától szállíthat utasokat. Semmiféle politikai szempontot nem hagyok érvényesülni a metróberuházásnál. Nem választási metrót építünk, ezért vállaljuk azt a kockázatot, hogy a beruházás egyes elemei átcsúsznak 2011-re" - fogalmazott. A második fúrópajzs egyébként tegnap érte el az első, Tétényi úti állomást, vagyis 733 méteren már kész az alagútpár, a főpolgármester szerint ez is azt mutatja, hogy "a metróépítés, amely befektetés a jövőbe, jó ütemben halad". A főváros rövidesen átadja a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnek a metró támogatását megalapozó pályázati anyagot, amelyet a kormány még az idén benyújthat Brüsszelnek, az uniós döntés pedig 2008 első felében várható. A Kelenföldi és a Keleti pályaudvar közötti első szakasz 348 milliárd forintba kerül, amelyből 289 milliárdot kér az uniótól Budapest.” (Rendkívüli tájékoztató, 2007. október 26.)

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 51 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Fakutya Guinea
2014. március 28. 22:53
Azt tudom, hogy a befejezni nem szándékozott demszkimetró miatt megroggyant a Műegyetem egyik épülete, valamint a Kálvin téri templom. Asszem a körúton is volt valami rogyadozás. Mi volt még, ami eredménynek számit - már az atomsújtotta város látképén kivül - a szadisták részéről?
Tulipánfa
2014. március 28. 21:56
Azt hiszem helyes lenne, ha politikusok arra törekednének, hogy az emberek megosztása nélkül, a politikai ellenfelek cikizése helyett a közös eredmény fölötti örömre helyeznék a hangsúlyt. A mai vezetőknek a korábbiakkal együtt kellett volna ünnepelni. Nem a nemzeti hablatty egységesít, hanem az egymást értékelő gesztusok. Nagy baj, hogy a vezénylő tábornok az ország miniszterelnöke, mert ő folyton csapatokat szervez, ellenséget keres.Olvasva a hozzászólásokat sajnos nagyon sok "okos", elvakult hívő követi.
tango47
2014. március 28. 21:41
Nem ő mondta, hogy "-Nem értettünem értett a városvezetéshez csak önfényezéshez és az olcsó Adria-parti építkezéshez
puszika
2014. március 28. 19:01
Uramatyám! A "VASTAGBŐR"- NEK IS LEHET LELKIISMERETE? Gyanús,nagyon gyanús! Így összegyűjtve, szép kerek kép rajzolódik ki a fővárosiak alapos szívatásáról. Talán,de csak talán ez még egyszer nem fog előfordulni!!!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!