Amerikai elnökválasztás: a CNN csúnyán odavágott Kamala Harris kampányának (VIDEÓ)
Kétszínűséggel vádolják a demokrata elnökjelöltet.
A pártok és kapcsolódó szervezeteik nem bonyolították túl az üzeneteiket: a negatív kampány hagyományos eszközeihez nyúltak.
„Érdekes kérdés azonban, hogy kinek kedvez az a jelenség, hogy a 2014-es kampányban a negatív töltetű üzenetek lesznek többségben. A közvélemény-kutatásokat figyelembe véve a Fidesz jelentős előnnyel vezet a baloldali kihívókkal szemben, még ha a tényleges választási eredményre azért még várni is kell néhány hetet. Érdemes figyelembe venni, hogy a negatív kampány egy lehetséges hatása, hogy a pártválasztásukban bizonytalanok jelentős része távol maradhat az urnáktól, hiszen ezen benyomások elidegeníthetik őket és inkább az otthon maradást választhatják megfelelő alternatíva hiányában. Ha mégis a részvétel mellett döntenek, van lehetőségük kiválasztani egy protestpártot a szavazólapról – például a kormányzati múlttal nem rendelkező Jobbikot vagy az LMP-t.
A negatív kampány hatása lehet egyfelől, hogy az erőviszonyok megdermednek, és nem lesz érzékelhető elmozdulás sem a Fidesz, sem a baloldali összefogás irányába, így a Fidesz győzelmi esélye biztossá válhat. Másfelől a Fidesz–KDNP és a baloldal kölcsönös vetélkedéséből profitálhat a Jobbik és az LMP is, hiszen protestszavazatokat zsebelhetnek be, és nevető harmadik-negyedikként jobban szerepelhetnek, mint amit jelenlegi támogatottságuk mutat. Persze mindez csak egy gondolatkísérlet, hiszen a kampány még számos előre nem látható meglepetést tartogathat.”