„Nekem tiszta a lelkiismeretem. Nem használók semmilyen reklámblokkolót. Részben azért nem, mert csak ritkán járok olyan oldalakon, ahol több a reklám, mint a hasznos tartalom, másrészt szinte semmit nem olvasok el a monitoron. Akár számítógépen, akár a mobilon találok valami olvasásra érdemeset, azonnal elküldöm a Kindle-e. (Jobb rajta olvasni, aláhúzhatom a fontos részeket és van benne beépített szótár is.) Alaposabban belegondolva persze ez is reklámkerülés, a Send to Kindle (és minden más, hasonló alkalmazás) ugyanis tökéletesen kifiléz minden cikket, az e-olvasóra csak a tiszta szöveg jut el. Ezek szerint én minden elolvasott cikkel egy újabb szeget verek be az online média koporsójába. Ajjaj!
Viszonylag kicsi az esélye, hogy az emberek hirtelen tömegesen megszeressék az online reklámokat. Az is valószínűtlen, hogy az online médiát féltve milliók és milliók kapcsolják majd le az AdBlockert. Egy reális megoldás látszik csak. A reklámok (egy részének) kiváltása »igazi« tartalommal, vagy tartalomnak látszó reklámmal. A reklámokkal szembeni növekvő ellenérzés – ennek egyik megnyilvánulása a reklámblokkolók tömeges használata – növekedése a tartalommarketing és a natív hirdetések felé mozdítják el a hirdetési ipart. Ha erre a területre sikerülne rágyúrni, talán el lehetne odázni a teljes végromlást. Közben pedig reménykedhetünk, hátha valami csoda történik.”