„Örök szerelem, ettől nem lehet elszakadni” – így vallott a visszatéréséről a Mandinernek az olimpiai bajnok
Szász Emese a decemberi országos csapatbajnokságon a gyermekei előtt léphet ismét pástra.
A nemzeti dohányboltok elosztása, de az emigráció is sok ARC-pályamunkát ihletett. Interjú.
„Tizennégy éve rendezik meg, hogyan változott közben az ARC profilja?
Mindig arra szeretnénk rávenni a pályázók állandóan alakuló körét, hogy adjanak keresztmetszetet az aktuális és az őket érintő történésekről, gondolatokról. Ők pedig előszeretettel reflektálnak is erre. Sőt, idén sokkal nagyobb számban, mint az utóbbi években bármikor. Több mint 1400 pályamunka érkezett, régóta nem volt ennyi, talán csak a legelején súroltuk az 1700-at egyszer. Úgy látszik, most is van történés elég, és vannak határozott narratívák is: túlságosan egyértelmű dolgok történnek körülöttünk, melyek mellett nem lehet elmenni szó és kép nélkül!
Mik ezek?
Trafikmutyi-őrület van. A nemzeti dohányboltok elosztása, de az emigráció is sok pályamunkát ihletett. Ezért a zsűri úgy döntött, hogy egyes kiemelkedő megoldások mellett, amelyeket külön kiállítunk – pl.: Három gyerek, három szoba, négy kerék, öt trafik, vagy Itt hamarosan bicska nyílik – az e témákban beérkezettek közül a legjellemzőbbeket összegyűjtve, egy-egy óriásplakát felületen mutassuk be. Ugyanígy gyűjtőplakáton fogjuk bemutatni az úgynevezett »egysoros« poénmegoldások egy részét. Két olyan plakát is érkezett, amin csak egy nyíl látható, azzal a felirattal, hogy a szomszéd plakát szar. Ez tökéletesen beleillik a kiírásunkba: a magyarokra sajnos igen jellemző még, hogy dögöljön meg a szomszéd tehene…
Mi az, ami már unalmas?
Vannak olyan ARC-os sémák, amiket nem szeretünk. Például, ha a logónkkal, vagy velünk foglalkoznak. Ezeket eleve kiszórjuk, bár minket kritizáló plakátot már volt, hogy beválogattunk. Aztán vannak üres, vicceskedő, akár csini megoldások is, amelyek mögött viszont nincs aktuális, esetleg megrendítő, időtálló gondolat. Még mindig jobb, ha ügyetlenül van megcsinálva, de van személyes vagy értelmezhető, akár mélyebb tartalma egy műnek. Azokkal a fényképekkel sem tudunk sokszor mit kezdeni, amihez nincs magyarázat. Ezek csak ritkán állják meg a helyüket értelmező felirat, vagy cím nélkül. Persze mindig mindenre akad kivétel is: idén a győztesek között is van ilyen.”