A háború után fotóműtermet nyitott Melbourne-ben és feleségül vette June Browne színésznőt, akivel élete végéig hű társak és kollégák voltak. 1956-tól fotózott az ausztrál Vogue-nak és lassan elindul nemzetközi karrierje, bár igazán ismert és foglalkoztatott fotós a hetvenes évektől lett.
Önarckép feleséggel és modellekkel. Párizs, 1981.
A Szépművészeti Múzeumban most látható anyag messze nem életmű-kiállítás, de jól reprezentálja Newton munkásságát, amelyet három tematikus csoportban installáltak. APrivate Property anyaga Newton 1972 és 1983 között készült munkáiból ad válogatást, ami a divat, a portré és az erotika newtoni triangulimát mutatja be. Az itt látható, kisméretű eredeti fekete-fehér nagyítások a nagy divatházak és divatlapok megrendeléseinek melléktermékeiként, többnyire saját felhasználásra vagy teljesen önálló projektként készültek; képi világukban pedig erőteljesen hajaznak a harmincas évek fotográfiai formanyelvére és a negyvenes évek film noir világára. Már itt megmutatkoznak Newton azon szándékai, hogy női modelljeit soha nem alávetettként, sokkal inkább dominánsként mutatja be. Modelljei között nem csak szupermodellek és színésznők, de titkárnők, ápolónők, és légi-utaskísérők is megtalálhatók voltak.
Magasugró torony. Old Beach Hotel, Monte Carlo, 1981.
A kiállítás következő anyaga a Helmut Newton's Illustrated magánkiadásban megjelent és négy számot megélt lapszámainak szedéstükreit és az itt megjelent fotók válogatásait mutatja be. A fiatalkori emlékeket idéző Berliner Illustrierte Zeitung mintájára megalkotott kiadványok a szex és hatalom, az igaz-hamis kérdéskörét, valamint berlini és Los Angeles-i privát felvételeket tartalmaznak, gyakran a Private Property képanyagához kapcsolódva.
Kövér kéz dollárokkal. Monte Carlo, 1986.
A kiállítás kétségtelenül legreprezentatívabb szakasza A Gun for Hire címen futó részen látható, ahol a nagy divatházak – Chanel, Yves Saint-Lauren, Versace stb – és jelentős lapok, többek között a Vogue és a Stern számára készült képei láthatók többnyire kétméteres printeken és eredeti nagyításokon; így a méretek már önmagukban is erőteljesen emelik a tétet. Newton megbízásait minden esetben következetesen teljesítette, ám az adott kollekciót gyakorlatilag szabadon értelmezte. Ebben rejlik egyéni, senki mással össze nem hasonlítható látásmódjának egyik fontos pillér; valamint abban, ahogy a divatfotó műfajához viszonyult: „A tökéletes divatfotó nem divatfotónak néz ki, hanem inkább úgy, mint egy filmkocka, egy portré vagy egy nyaraláson készült fénykép – bárhogy, csak nem úgy, mint egy divatfotó.” És persze ami ezek után a legfontosabb, hogy ezen elképzeléseit mindig el tudta fogadtatni aktuális megrendelőivel.
Bluemarine – Monica Bellucci, 1998.