Sólyom szárnyán

2013. július 09. 19:39

A Sólyom, az jó. Három olyan betűvel kezdődik, amelyről rajtunk kívül senki se tudja, hogy kell kiejteni.

2013. július 09. 19:39
Sándor Klára
Galamus

„Van itt ez a hír, hogy Sólyom lesz az új magyar légitársaság neve. A ballib bagázs már fanyalog is persze, nemzetre rárontási ujjgyakorlatként.


Ja, lehetett volna más nevet találni, mondjuk Hungarian Airlines, annak volnának előnyei. Lehetne kizárólag rövidítve, Hun Airlinesként használni, aztán akkor az előre megmondja, hogy jobb lesz mindjárt térdre imához, ha valahol landol a gép. A rövidítés lehetne a teljes változat, és akkor lenne további rövidítése, Hun Air. Legyen világos, bármerre járunk, miénk ott a Lég. Lehetett volna marketingolni, fölszálláskor hátrafelé kilőtt nyílzápor, ülés helyett nyereg, alatta puhított szendviccsel, jurtás pilótafülke meg ilyenek. De van fontosabb is, mint a bankártőkék pénzkapitalista rablómulti szempontjai, mert a Hun Airlines mégse lett volna olyan marha jó választás. Külföldiül van. Mások is simán ki tudják mondani. Akkor annak mi értelme? Hol van benne a suttyó külföldijének, hogy coki?

A Sólyom, az jó. Három olyan betűvel kezdődik, amelyről rajtunk kívül senki se tudja, hogy kell kiejteni. Minutumba megismerszik az idegen, nemcsak hivalgó cifra páva járásáról, hanem hogy már a reptéren zavartan keresgéli a Zoliom, Szolájam vagy hasonló társaság pultját. Aki józan paraszt, annak nem kell ezt magyarázni: az idegen veszélyes, jobb szemmel tartani. Összháborúban állunk. Néhány napkeleti példaképet kivéve lényegében mindenkivel. Résen kell lenni az erős bástyán, ami a mi várunk.”
az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 209 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
guerillajones
2013. július 10. 19:07
ez mekkora poén http://www.origo.hu/itthon/20130710-semmilyen-formaban-nem-szall-be-a-kormany-a-solyom-airlinesba.html „A nemzeti légitársaság nem egyenlő az állami légitársasággal: a nemzeti jelző mindössze azt jelzi, hogy a vállalat magyar – vagyis nemzeti – tulajdonosok kezében van, szemben az uniós illetve az Európán kívüli, úgynevezett külső légitársaságokkal". (A jelzőknek egyes reptéri, illetve repülési jogok és kötelezettségek szempontjából van jelentősége)
Steppenwolf
2013. július 10. 13:32
El Al, Etihad, Lotnicze, Donbassaero, és még több tucat légitársaság van a világon és Európában, amit minden nyelven máshogy mondanak és nyelvtörőnek számít. Arról már nem is beszélve, hogy sok légitársaság előszeretettel használ cirill, héber, arab ábécének megfelelő betűket a gépein és leszarják, hogy rajtuk más nemhogy kimondani, de elolvasni se tudja, mert van önbecsülésük. Sándor Klára pedig nyugodjon le, semmi köze a büdös magyarkodó fidesznáciknak ehhez a parasztvakításhoz, haveri kutya gründolja a kamu légitársaságot.
FOB
2013. július 10. 12:00
Mitől dobogtatja meg egy volt NBH-s és ráadásul Apró Piroska érdekeltségi köréhez tartozó személy által közel-keleti tőkéből alapított légitársaság egy magyar ember szívét, azt végképp nem tudom. A Fideszesek, meg a Jobbikosok, illetve a kognitív gondolkodásra képtelenek tapsikolhatnak a "Sólyom" névnek, de hogy mi van mögötte azt nem fogják fel, ahogy azt sem, hogy a Malévet ezért tették tudatosan gallyra.
WANTED
2013. július 10. 11:46
Mér, mi legyen, veréb? A sast amúgy is lenyúlták a halzabáló kapitalista mocskok északon.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!