„A Nézőpont Intézet Médiaműhely – az előző negyedévihez hasonlóan – most is megvizsgálta a híradók tartalmát, s a következő főbb megállapításokra jutott:
• A második negyedévben az öt vizsgált csatorna (TV2, RTL Klub, m1, Duna Televízió, Kossuth Rádió) esti híradóiban összesen 9185 tudósítás hangzott el, amely 231 darabbal volt több, mint az első negyedévben. A vizsgált hírműsorok időtartama együttesen 227 óra 22 percet tett ki.
• A legtöbb tudósítás a TV2 Tények című műsorában hangzott el, 2190 db. Ezt követi az RTL Klub 1943 volt, majd az m1 1914 tudósítással. Ezektől jelentősen elmaradt a Kossuth Rádió (1634) és a Duna Televízió (1504).
• Szerkesztési jellegzetesség, hogy a kereskedelmi televíziók műsoraiban a legtöbb tudósítás továbbra is a balesetekkel és bűnügyekkel foglalkozik, miközben szinte teljesen hiányzik a hírműsor-palettáról a határon túli magyarság témaköre.
• Június vezető témája a rendkívüli árvízhelyzet volt. Az ehhez kapcsolódó, hazai és külföldi, valamint politikai és nem politikai jellegű tudósítások száma 793 darab volt, ami az összes júniusi tudósítás 26,3 százaléka. Az árvízzel kapcsolatos politikai hírek az összes politikai tudósítás 8,8 százalékát tették ki.
• A rezsicsökkentéssel foglalkozó hírek aránya az első negyedéves 4,3 százalékról 2,3 százalékra csökkent. A témakör jellemzően a közszolgálati csatornákon jelent meg nagyobb számban és arányban. A kereskedelmi csatornák a dohány-kiskereskedelem átalakítását helyezték inkább előtérbe. Az összes tudósítás 2,8 százaléka dolgozta fel a témát, ami az RTL Klub műsoraiban kiugró, 9,5 százalékos reprezentációt jelentett. Ehhez képest a TV2 esetében e mutató »csupán« 3,4 százalék volt.
• A magyar vonatkozású politikai hírekben összesen 8148 szereplő álláspontja jelent meg. A legtöbb megjelenést a kormány kapta (23 százalék). A pártok közül a Fidesz megjelenéseinek aránya 9,6 százalék, az MSZP-é 7,4. Ezek az adatok csökkenést jelentenek az első negyedévhez képest.
• A pártok közül a két kereskedelmi csatorna hírműsoraiban az MSZP végzett az első helyen, míg a közszolgálati csatornákon a Fidesz. A kereskedelmi csatornákon és az m1 híradójában az Együtt-PM szövetség – a megjelenéseket tekintve – megelőzte a Jobbikot, így a sorban a harmadik helyre került. Az LMP megjelenésszáma csökkent az előző negyedévhez képest, így a megjelenésszámokon továbbra is érződik a frakció hiánya.