„Felmerül a kérdés, hogy a két, teljesen piaci alapon működő lap, a HVG és az Index miért állt be ilyen látványosan a baloldali médiumok sorába? Szerintem nem állt be.
A lényeg az üzleti modelljükben rejlik. A sikeres működési logika a következő: akkor tudsz megélni, ha sok olvasód van, így drágábban lehet eladni a reklámfelületet. Mivel jelenleg Magyarországon a többség elégedetlen a kormány munkájával – a maradék jobber pedig úgysem csábítható át a saját agymosó lapjaitól – üzletileg logikus stratégia, ha minden, a kormány által pozitívnak feltüntetett történést negatívnak állítanak be. Ezek a lapok a magyar médiafogyasztók »általános elégedetlenségére« apellálnak. Mert a magyarnak soha, semmi nem jó. Ezért ők az örök ellenzéki lapok. Most épp anti-viktoriánusok.
A tematizálási harc tehát – közmédia ide, vagy oda – nem lefutott, az örök ellenzéki, alapvetően profitorientált (és nem pártorientált) médiumok pedig a mindenkori ellenzék szekerét tolják. Most is, elég látványosan.”