Nekem úgy tűnik, az érvredszeretekben az ilyetén módon konstruált (a konstruált kifejezést itt nem mint társadalmi institúció értem hanem mint filozófiai kontextus) hagyományos házasság, és ezzel együtt a teljes érvrendszer akkor állná helyét nagy mértékben, ha általában a társadalom mint a saját helyével, ideológiájával nagyrészt tisztában lévő személyekből állna. Olyanokkal, akik azért ellenzik a melegházasságot, mert saját heteroszexuális házasságukat próbálják a tökélesedésre való törekvés szinte Isteni útján élni. (ez nem irónia! vedd észre, hogy a legtöbb említett cikk gyakorlatilag így festi le a heteroszexuális házasságokat!)
Azonban a helyzet szvsz. közel sem ilyen rózsás. Ahhoz, hogy egyáltalán tudjunk beszélni a házasság-melegházasság témájáról, a férfi-nő közötti házasságot kellene egyáltalán társadalmilag rekonstruálnunk. Mert ameddig a magas szinten gondolkodók tisztában vannak milyen is a természettudományosan (amibe minden, így a gondolkodás tudománya is beletartozik) lehető legjobbnak nevezett férfi-nő házasság, véleményem szerint a társadalom nagy része nincsen ezzel tisztában.
Ameddig számotokra például evidens a homofóbia elkerülése, sőt megvetése, addig – saját tapasztalataimból kiindulva, heteroszexuálisként – a társadalom nagy része számára nem az. Amíg számotokra a vallás egyenlő a Krisztusi tökéletesség útjával, bizony sok vallásos számára nem feltétlenül az. És ugyanez igaz a másik oldalra is. Amíg valaki „csupán” az emberi egyenlőség és igazságosság legmagasabb fokának képzeli el a házasság általa kívánatos „felszabadítását”, más ezt egy újmarxista, kommunisztikus, szinte anarchikus társadalom nyitófejezeteként képzeli el. A nagy többésg meg egyszerűen sehogy.
Élik a saját életüket, hol jól, hol rosszul (általában valószínűleg rosszul, mert az ember – szerintem – tökéletlen), és érzelmi alapon, szinte politizálnak ebben a kérdéskörben.
És itt eljutottunk a legvégsőbb kérdésig. A kezdeti kérdésed alapvetően jó irányt célzott meg – mégpedig sokkal mélyebb, az emberi természetet, az ember antropológiáját érintő kérdés – szerintem még mélyebbre is lehet haladni – kell is – ebben a kérdésben. Egészen addig, ameddig eljutunk addig a kérdésig, hogy az ember bűnösen teremtetett meg, vagy a rousseau-i ideák érvényesek (amik ebben a kérdéskörben meglehetősen viccesen fogalmazódnak meg kifordítva, mégpedig a tradicionális oldal természeti-törvényekkel való érveikor).