„A mennyiség mellett a tartalom is számít, mert átalakulás zajlik manapság: az ismeretterjesztő és kulturális műsorok nézettsége tovább csökken, miközben a sorozatok és show-műsorok maguk mögött hagyják a mozifilmeket is. Előtérbe kerül az idiotizmus, a gagyi. A valóságshow-k lealjasítják az emberi méltóságot, a sorozatok függővé tesznek. Van egy régi, talán Amerikából származó mondás: »A nézettség mindenek felett.« A mostani műsorokat elnézve ezt kiegészíthetjük azzal, hogy a kereskedelmi televíziók esetében sosincs olyan, hogy erkölcsi mélypont. Mindig van lejjebb.
A kereskedelmi televízióknak kiemelt szerepük van a népbutításban. Felelősek az elharapódzó erőszakért, a gyermekek alapkészségeinek gyengüléséért. Felelősek a közösségek széteséséért, az erkölcs és a hozzá kapcsolódó értékek elhalványodásáért, a pszichés és a testi betegségekért. Végső soron az emberi lét boldogtalanabbá válásáért. Érdemes lenne ennek tükrében újraértelmezni a liberálisok által végtelenített sajtószabadságot. És elméletileg és jogilag is visszatalálni a középútra.”