Holt lelkek

2013. május 25. 10:24

Erőss Zsoltnak egy bűne volt: magyar és székely zászlót vitt fel a hegyek tetejére. Ezt nem bocsátják meg neki.

2013. május 25. 10:24
Bayer Zsolt
Bayer Zsolt
Magyar Hírlap

„A Népszabadság internetes kiadásában május 22-én Erőss Zsolték eltűnésével foglalkozó cikk jelent meg. A cikk utáni kommentelők egyike, egy bizonyos LAZUS álnév mögé bújt senki a következő bejegyzést tette: »Miota magyar allampolgar? Bevandorlo „nemzeti” celeb, mint a Vidnyanszky. Menjenek vissza oda, ahonnan jottek. Havat ra!«

Nevezett LAZUS nyilván arra célozgat, hogy Erőss Zsolt az erdélyi Csíkszeredában született, és 1988-ban települt át Magyarországra. Nevezett LAZUS önmagát amúgy nyilván liberális emberbarátnak tartja, aki azonnal és hangosan kiáll minden menekült emberi jogaiért – persze szigorúan álnév mögé bújva –, és nyilván nagyon fel van háborodva, ha bármilyen kisebbséget vélt vagy valós sérelem ér. De LAZUS számára egy erdélyi „bevandorlo” – éppen úgy, mint egy kárpátaljai magyar – lásd az utalást Vidnyánszkyra – kiutasítandó, jogtalan valami. Nem is ember. »Havat rá.«

Mielőtt megnyugodnánk, hogy ez a LAZUS magányos állat a Népszabadság kommentelőinek bűzös akoljában, szögezzük le: a hozzászólók döntő többsége Erőss Zsolt gyalázásával van elfoglalva. Miért ment oda, ő a felelős, megölte a társát, tönkretette a családját, mennyibe kerül ez a semmirevaló hobbi az adófizetőknek stb., stb. S csak két napot kellett várjunk, hogy a Népszabadság szakújságírója, bizonyos Ötvös Zoltán bevégezze az elviselhetetlen lumpenprolik zsíros, dagonyázó apoteózisát. Ötvös a 24-i számban két írást is szentel Erőss Zsoltnak. Az egyik végén azt sugallja, hogy a hegymászók haláláért – egyebek között – Simicskó István államtitkár felelős, mivel »az induláskor tartott sajtótájékoztatón mondta, hogy ez az expedíció óriási próbatétel, kihívás és pozitív üzenet az otthon maradóknak«. Ezt nyilván úgy kell érteni, hogy Simicskó államtitkár elvárásokat fogalmazott meg, ezáltal presszionálta Erősséket, hogy bármi áron felmenjenek a csúcsra. Másik írásában Ötvös arról értekezik hosszan, hogy Erőss önző volt, hiú és akaratos, és természetesen most tartja fontosnak megjegyezni, hogy Erőss egy korábbi expedíciójára harmincmilliót kapott Deutsch Tamástól. Hát persze… Amúgy ne feledkezzünk meg arról sem, hogy amikor Erőss Zsolt első magyarként megmászta a Csomolungmát, a Népszabadság ez alkalomra írt cikkében arról értekeztek, mennyire rémes dolog ez a hegymászás tulajdonképpen, mert a mászók teleszemetelik a hegyet. Még egyszer hát persze… S álljon itt még egy komment a lap olvasóitól: »A nagy hegy megeszi a celebeket! Mos már nem csak a haverját vitte be a rekettyésbe, ott rekedt ő is.«

Ugye rögtön jön, hogy az ember mindenfélét visszakiabáljon ezeknek.

De nem szabad ilyesmivel emészteni önmagunkat. A legjobb, ha csak annyit vetünk oda, amit Leónidasz vetett oda a perzsákat hátába vezető áruló Ephialtesnek: Te ott, Ephialtes, élj örökké!”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 384 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
justiceforhungary
2013. május 26. 18:17
Sajnos ebben a cikkben nagyon sok a félreértelmezésből származó félretájékoztatás : http://www.nyest.hu/hirek/kik-azok-a-serpak#b
heather
2013. május 26. 18:06
De nagyon nagyon jó írás megint! Igazolja azt a mélységes szomorúságot, amit akkor éreztem, amikor először jött a hír az eltünésükről, de még reménykedtünk hogy megkerülnek...reménykedtünk, mondom többesszámban, bár voltak jó néhányan akik nem ezt tették...érzékeny lélek lévén még az aznap esti futás is kevés volt arra, hogy megemésszem és megértsem azt a sok szívtelen rosszindulatot, ami némely hozzászólásból felbuggyant, mint valami bűzös buborék a mocsár fenekéről.
justiceforhungary
2013. május 26. 15:37
http://www.nyt.co.uk/jamie-andrew.htm
justiceforhungary
2013. május 26. 15:29
''Social psychology has begun paying attention to heroes and heroism. A work by Zeno Franco and Philip Zimbardo[14] points out differences between heroism and altruism, and they offer evidence that observers' perceptions of unjustified risk plays a role, above and beyond risk type, in determining the ascription of heroic status. An evolutionary psychology explanation for heroic risk-taking is that it is a costly signal demonstrating the ability of the hero. It can be seen as one form of altruism for which there are also several other evolutionary explanations.[15]'' wikipedia
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!