10 mrd. forintot meghaladó reklámbevétel (az adóteher 40 millió Ft + 500 millió Ft + a 10 mrd. fölötti rész 20 százaléka):
RTL
MTM-SBS (TV2)
5 és 10 mrd. forint közötti reklámbevétel (az adóteher 40 millió Ft + az 5 mrd. fölötti rész 10 százaléka):
Sanoma
Ringier
Chello
HírTV
Viasat
Az összes többi médiacég vagy az 1 és 5 millárd közötti, 1%-os kulccsal adózó sávba esik (azaz évi 0 és 40 millió forint közötti terhet jelentene számára az új adónem), vagy az 1 milliárd alatti, adómentes kategóriába.
Az évi néhány milliárdos bevétel miatt aligha érdemes bevezetni egy ilyen közterhet, különösen, ha az adminisztráció és az ellenőrzés költségeit is figyelembe vesszük. De akkor a sok vesztes mellett ki járhat jól az új adónemmel? Ha igazak a pletykák, miszerint a Simicska Lajos-féle médiacsoport a Tv2 megvásárlására készül, nekik kifejezetten kapóra jöhet az alkudozás során az amúgy is hosszú ideje veszteséges tévétársaság kilátásainak további romlása. Mivel két részletben már idén, augusztus 20-áig, illetve november 20-áig meg kéne fizetni a 2013-ra vonatkozó adót, ez érdemben ronthatja a médiacég idei számait.
De jól jön az új adónem a digitális médiapiac azon szereplőinek is, akiket nem különösebben érintenek a magyarországi közterhek. A Facebook és a Google évről évre nagyobb szeletet hasít ki a magyarországi reklámköltésekből, itthoni bevételeik bőven milliárdos nagyságrendűek, mégsem szerepelnek a fenti táblázatban. De miért nem? Mert a Facebook nem is rendelkezik magyarországi leányvállalattal, s a Google magyarországi bevételeinek nagy részét sem itteni cége realizálja. Így aztán az online hirdetési piacon domináns szerepet játszó technikai óriáscégek se iparűzési adót, se nyereségadót, se áfát nem nagyon fizetnek a magyar költségvetésbe. És mivel nem, vagy csak alig alkalmaznak munkavállalókat Magyarországon, így aztán járulékokat és egyéb, a munkát terhelő közterheket sem nagyon fizetnek. Ráadásul már nem csak az online sajtó bevételei vannak veszélyben, a Google által birtokolt, a kereskedelmi televíziókhoz mérhető elérésű YouTube már kifejezetten a tévés reklámbüdzsékért száll ringbe.