Miért nem sikerült a magyar kiugrás, ha a román igen?
Nyolcvan éve hiúsult meg Magyarország kiugrása a második világháborúból. Nánay Mihályt, a Rubicon Intézet tudományos főmunkatársát, az NKE rektori megbízottját kérdeztük.
A Barbár berobbant a piacra és nagyon sokat adott a – magunk és mások – belénk vetett hitéhez.
„2006-ra minden adott volt, hogy elkészüljön az első csúcsborunk: beértek az első telepítéseink és elég sokat próbálkoztunk a különböző fajtáink házasításban betöltött szerepével – lásd a Stílusgyakorlat sorozatot 2002-től. Egyre inkább körvonalazódott a koncepció, míg végre összeállt a házasítás: a cabernet franc és a merlot a világfajták az eleganciát, a kékfrankos a szerethetőséget, a tannat pedig a maga őserejét adja a cuvée-be, ami így egyszerre lett újszerű és nagyon izgalmas.
A név és a történet Édesapám lelke: Bartók Allegro Barbaro című, eklektikus zongoradarabja adta az ihletet, ami végülis szépen harmonizál a borral és nagyon illik a Nagy Fehér Főnökhöz is. Úgy erős és tartalmas, hogy egyszerre megmarad elegánsnak, nagyon sokszínűnek és szerethetőnek. A gondolatiságra reagálva Elek formabontó címkét tervezett, melyen egy eltűnőben lévő gazdag világ motívumkincse jelenik meg: egy megkopott Turu életfa-mozaik és a háttérben az idézet: »Ez a világ ellobban…«
Talán nem túlzás azt mondani, hogy a Barbár berobbant a piacra és nagyon sokat adott a – magunk és mások – belénk vetett hitéhez.”