A kiáltvány veretes szélsőbaloldali nyelvezetéhez nincs sok hozzáfűznivalónk, magukért beszélnek az elmúlt száz évben a világ körül oly sokszor hallott, dühös, osztályharcos frázisok.
Kiszámíthatóan tanulságos viszont a kiáltvány megfogalmazójának, Klaus Pierwoß német dramaturgnak és színházi intendánsnak a portréja. Nem kell sokat kutatni hozzá, hogy megismerjük munkásságának mozgatórugóit. A tübingeni (imádnivaló kisváros egyébként, érdemes meglátogatni), tekintélyes Schwäbisches Tagblatt 2010-es portrécikkben mutatta be Pierwoß mester pályafutásának politikai vonatkozásait (színházi tevékenységéről többet árul el a Morgenweb portréja).
A most hetven éves dramaturg Bécsben, Berlinben és Kölnben tanult színháztudományt és germanisztikát. Bár ő maga nem vett részt a legkeményvonalasabb '68-as megmozdulásokban, a legendás év szellemiségét magába szívta, olyannyira, hogy a portrécikk szerint „'68 soha nem szűnt meg hatással lenni rá”, ahogy megtanulta azt is, hogy az esztétikáról és politikáról egységben gondolkodjon. A '71-ben dramaturgként Tübingenbe érkező Pierwoß „Tőke-munkacsoportot” alapított, hogy a marxizmust tanulmányozzák; ráadásul folyamatosan fejtágítókat is osztogatott a színészeknek. Még egymással vitatkozó balos frakciók is alakultak a tübingeni színházi körökben.
Pierwoß aztán Brémában érkezett be igazán, ahol nagy figyelmet arattak meglepő és kritikus dramaturgiai, színházi megoldásai. „Kifelé a saját intézményből, megnyerni a nyilvánosságot – ezt ajánlja Pierwoß ma is a kritikus diákoknak. Számára ez '68 maradandó üzenete. És még mindig hálás ezért” – zárul a Schwäbisches Tagblatt portrécikke Pierwoß-ról. Akiben most, hetvenegyedik évében még egyszer felágaskodott a világmegváltó szándék, hogy ezúttal Magyarországot szabadítsa meg a reakcionárius elemektől.