A nigériai származású Kemi Badenoch lett Margaret Thatcher utódja
A volt kereskedelmi miniszter politikai idolja volt Thatcher.
Mindenesetre, ha megvalósulnak – akárcsak részben is – Johnson tervei, akkor jó példát fognak szolgáltatni arra, hogy egy eredendően egyáltalán nem biciklibarát világváros is érdemben megváltozhat.
„Biciklis »szupersztráda« kiépítésére készül a londoni városvezetés. Boris Johnson, a brit főváros polgármestere összesen 914 millió fontot, vagyis több mint 300 milliárd forintot kíván költeni e célra. A cél, hogy a kerékpár tíz éven belül a közlekedés szerves részévé váljon Európa legnagyobb városában. A brit fővárosnak ugyanis a számos nyilvánvaló eltérés mellett van egy Budapesthez hasonló vonása: a kerékpáros közlekedés, főleg észak-európai összehasonlításban, ott is inkább egyfajta különc rétegsportnak számít. (...)
A terv előnyei sok szempontból kézenfekvőek. Itt van mindjárt a közvetlen gazdasági hatás. Egy ekkora város esetében a munkálatok éveken keresztül komoly munkaerőigényt jelentenek majd. Aztán a tervek hallatán fellelkesült, környezettudatos bloggerek már azt is elkezdték kalkulálgatni, hogy mennyi pénzt spórolnak majd meg a kocsiból kerékpárra átszálló britek az üzemanyag- és szervizköltségek kiesésének köszönhetően. Ja, és persze az így felszabaduló jövedelmet úgy költik majd el, hogy azzal is hozzájárulnak a brit gazdaság élénkítéséhez.
Az igaz, hogy a brit autóipart túl nagy kár nem érheti a kocsik használatának csökkenése miatt, hiszen már most is majdhogynem elhanyagolható részét képezi a nemzetgazdaságnak. Az már nyilván más kérdés, hogy az autóval kapcsolatos szolgáltatások nyújtói, illetve a tetemes adóbevételtől eleső brit állam hogyan vélekedik a tömeges átállás élénkítő szerepéről. Az viszont biztos, hogy a legendás londoni dugókon sokat segíthetne a kerékpárok használata, és népegészségügyi szempontból is vitathatatlanok lennének ennek előnyei.”