„Mert ha a fiatalságnak a szaktudás mellett szüksége van a társadalmi fejlődés ismeretére, akkor a professzoroknak hatványozottan szükségük van erre, ha jó munkát akarnak végezni. Törekedjenek az új viszonyok megismerésére és szeretném, ha segítenének a dolgozó népnek. Csak így tudják az egyetemi fiatalságot a nép szeretetére és felemelésére megtanítani. Ha ezt megteszik, hozzájárulnak ahhoz, hogy népünk gyorsabban haladjon a boldogulás és virágzás útján.” (Rákosi Mátyás)
Csuang-ce írja: egy Csu Ping Mao nevű ember egész életét és vagyonát arra áldozta, hogy kitanulja a sárkányölés művészetét. A projekt sikeres volt tökéletes sárkányölő lett belőle, de sajnos a művészetét sohasem volt alkalma gyakorolni. Sárkányok ugyanis nincsenek. Az eredeti történet nem foglalkozik azzal a kérdéssel, hogy milyen hálás dolog lehetett tanítani Csu Ping Maót. Egyrészt így hozzá lehetett jutni a vagyonához, másrészt sohasem kellett szembenézni azzal, hogy vajon mennyire tanítottuk jól ezt a szerencsétlent. Könnyen lehet, hogy Csu Pingnek hatalmas szerencséje van sárkányok hiányával, hiszen ez biztosította, hogy nem lett belőle sárkánytízórai. Mikor először olvastam ezt a történetet, az jutott eszembe: vajon miért nem kezdte ő maga is tanítani e nemes tudományt, ha már a mesterévé vált. Azonban rá kellett jönnöm, hogy a történet a régmúltban játszódik – akkoriban nem lehetett még bármely kósza ötletre tanszéket, mi több, tudományágat alapítani. Ó boldog kor!
Történt, hogy az ELTE-n valamilyen okból listákat készítettek az elsőéves hallgatókról, és ezt a listát azután viccesnek szánt megjegyzésekkel illusztrálták, melyek legnagyobb hányada szexuális utalásokból állt. A dologból egyetlen következtetés volt jogosan levonható, jelesül az, hogy a lista készítői ritka nagy taplók.
Legyünk őszinték: ki a fene lesz ép elmével HÖOK-os? Azokon a mitugrászokon kívül, akik úgy ítélik, hogy a politikai és/vagy egzisztenciális pecsenyék sütögetését nem lehet eléggé korán kezdeni. Ha a politikum nem akarja tűrni a bunkókat, úgy igen gyorsan közkatonák nélkül maradna. Ugyanakkor az is igaz, hogy lista nélkül nincs élet. Az írásbeliség feltalálása óta a társadalom-szervezés alapja a lista, a bevásárlólistától a Tb-nyilvántartásig. Ezeket lefektetik, felírják – manapság leginkább dokumentumokban rögzítik –; azután pedig használják őket, akár arra is, hogy bunkó megjegyzéseket fűzzenek elsős egyetemistákhoz.