A budapesti Ferenciek tere építkezése jó lehetőség arra, hogy kipróbáljuk, milyen következményei vannak a város számára a gépjárműforgalom-csillapításnak.
„Az urbanista blogon nyilvánosságra került néhány kép arról, hogy hogy is nézne ki ez a tengely, ha kevesebb személygépkocsi közlekedne rajta (kevesebb hely lenne erre), a középre helyezett buszsávon kívül lenne kerékpársáv, és nem utolsó sorban sok helyen növekedne a gyalogos felület nagysága. Ezek a képek igazán magukért beszélnek. Az utóbbi 25 évben láttuk, hogy mi történt az útvonalon a boltokkal, tudjuk, hogy a helyi ingatlanok ára alacsonyabb a környék átlagánál. Embernek eszébe nem jutna, hogy lemenjen kirakatot nézni mondjuk a Kossuth Lajos utcában, a közlekedés meg finoman szólva sem ideális, mégis várat magára a változtatás. Pedig mióta téma ez! (...)
A helyzetet javítani kívánó javaslatok, tervek rendre visszapattantak, leginkább a politikáról, az éppen regnáló városvezetés mintha nem lett volna meggyőződve arról, hogy a tervezett változtatás jó, így aztán nem is vállalta fel a várható kezdeti ellenállást.
Most egy rövid forgalombecsléssel szeretnénk segíteni az éppen döntési helyzetben lévőknek. Sok külföldi példa mutatja, hogy egy hasonló úton, ha a személygépkocsik forgalmát az ehhez rendelt felület csökkentésével korlátozzák, akkor annak az útnak nem csökken, hanem NŐ a kapacitása: egységnyi idő alatt több EMBER tud az úton közlekedni.”